Sander Landmark
TRY Opt
Head of Social
sander.landmark@try.no
+47 938 32 655
TikTok kan betegnes som et underholdningsunivers og kanalen er bygd opp for å kunne oppdage nytt innhold. Det første man blir møtt med er en «for you page» som har innhold tilpasset brukeren. 70% kommer til kanalen for å bli underholdt, og kategoriene for underholdning/informasjon er mange. Det snakkes om ulike deler av TikTok, kriker og kroker som #FoodTok og #FashionTok, som om kanalen er et eget rom hvor alle kan finne en plass. TikTok er også en søkemotor, så relevans er viktig for å fange etterspørsel.
Kanalen er kjent for å vise det som er ekte og ufiltrert, som gjenspeiler målgruppen som fikk liv i appen (generasjon z). Dette kan skyldes algoritmene til TikTok som baseres på videoinformasjon, og «Batch»-spredning. Noe som vil si at det er lavere terskel for en profil å publisere tiktoks, slik at folk publiserer mer og innhold tettere på hverdag og situasjon.
Med 2 millioner månedlige brukere har TikTok raskt blitt en av de store sosiale medieplattformene i Norge. 21% av befolkningen over 18 år bruker appen daglig, og brukere tilbringer i snitt +100 minutter fordelt på 22 økter per dag. Totalt ser nordmenn 15,4 milliarder tiktoks per måned. Så her er det gode muligheter til å få vist innholdet ditt til potensielle kunder. Vi hjelper deg med et TikTok-tilpasset konsept og optimalisererer innholdet mot riktig målgruppe.
Vi jobber med alt fra idé og innholdsproduksjon, kreative konsepter, rådgivning, kanalstrategi, organisk profilbygging, trendrapportering, til betalte kampanjer og rapportering på resultater.
TikTok har på kort tid blitt en av de største kildene til underholdning, inspirasjon og ikke minst informasjon. Plattformen er også med på å forme internettkultur, spesielt hos den yngre målgruppen. Vi har derfor ansatt 6 studenter 8-25 år som sitter på hver sin kant av Norge og rapporterer inn siste nytt fra kanalen. Herunder virale trender, trender i kategori, iøyenfallende annonser og employer branding-annonser. Med denne innsikten tilbyr vi våre kunder løpende rapporter og skreddersydde TikTok ideer.
TRY Opt
Head of Social
sander.landmark@try.no
+47 938 32 655
TRY Opt
Head of Performance
lars.rimstad@try.no
+47 41 22 63 53
TRY Opt
Daglig leder
Mye har skjedd siden 1998. Vi har laget mange reklamefilmer, men vi har også laget veldig mye annet vi er stolte av. Her kan du se noen av arbeidene våre.
Cary Bilglass
Cary fikser ruta!Ombudet for barn og unge i Viken
Det er mange forventninger til russetidenUBConnect
RekrutteringskampanjeBokklubben
Optimalisering av nyhetsbrev og velkomstløp