Sindre Beyer
TRY
Adm.direktør
UBConnect bygger ut 5G-nettverkene i Norge og i andre europeiske land. For å nå sine strategiske mål om ekspansjon var de nødt til å rekruttere et stort antall ingeniører, elektrikere, prosjektledere og supportmedarbeidere.
Målet med samarbeidet var å lage et rekrutteringskonsept som traff målgruppen og økte antallet relevante søkere - og var i tråd i med den ferske kommunikasjonsstrategien og visuelle profilen.
Kampen om ingeniører og teknisk fagkompetanse er stort i dagens marked, og det var derfor viktig å utarbeide et kreativt kommunikasjonskonsept som er relevant, effektivt og skaper interesse for selskapet.
Det kreative konseptet spiller på "Our grandparents connected our country by rail, we connect the world by 5G." Våre forfedre bandt landet med jernbanen og at vi i dag binder landet sammen med 5G.
Da jernbanenettverket ble bygget ble vi koblet sammen. Nå er 5G-nettverket her og kobler oss enda tettere sammen med høyhastighetsinternett. Dette konseptet skal treffe både arbeidstakere i Norge og i Nord-Øst Europa.
Vi utarbeidet en animasjonsfilm for sosiale medier. Deretter ble målgruppen målrettet eksponert for bannere med konkrete og relevante stillingsannonser som fører brukeren inn til rekrutteringsportalen.
Det som skiller seg mest ut er at kampanjen hadde en veldig god CPM (kost per tusen annonsevisning) jevnt over. CPM kan ofte gi en pekepinn på hvor interessant eller mottakelig målgruppen synes innholdet er.
Vi nådde veldig relevante mennesker med akkurat de stillingstitlene og erfaringen vi var ute etter.
Denne rekrutteringskampanjen har dermed skapt svært gode reslutater for kunden. UBConnect har fått mange relevante jobbsøkere og en større digital tilstedeværelse. Ikke minst har kampanjen bidratt til å bygge merkevare og synlighet.
Les mer om det parallelle identitets- og nettsideprosjektet som har gått hånd i hånd med rekrutteringskampanjen her.
"Vi er veldig fornøyde med den jobben dere har gjort og hvordan dere har hjulpet oss. Vi har fått veldig god respons på sidene våre, pressemeldingen og ikke minst rekrutteringskampanjene. TRY har ledet oss igjennom kreative prosesser og hjulpet oss med å fortelle vår historie på en helt annen måte enn vi selv kunne gjort."
– Lasse Bjørgan, CEO i UBConnect
TRY
Adm.direktør
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom