Om huset

Når du går inn døren i Øvre Slottsgate 8, møter du kreatører, designere, rådgivere og utviklere. Ideen bak TRY-huset er enkel: Du skal få utført alle tjenester innen kommunikasjon, under samme tak.

image
image

Avdelinger

  • Oslo

    TRY-huset

    Øvre Slottsgate 8, Oslo

    +47 22 40 05 00

    post@try.no

    Kontakt oss

  • Bergen

    TRY Bergen

    Kong Oscars gate 66–68, Bergen

    +47 22 40 05 00

    post@try.no

    Les mer

  • Larvik

    TRY Larvik

    Kongegata 29, Larvik

    +47 22 40 05 00

    post@try.no

    Les mer

  • Trondheim

    TRY Trondheim

    Ferjemannsveien 10, Trondheim

    +47 22 40 05 00

    post@try.no

    Les mer

  • Riga

    TRY Latvia

    Aspazijas bulvāris 24, LV-1050, Rīga

    +371 29 114 183

    hello@try.no

    Les mer

Selskaper

  • TRY Reklame lager kommunikasjon som engasjerer og berører. Uavhengig av teknikker, kreative grep eller valgt mediemiks, har reklame kun ett mål: Den skal virke.

    Les mer
  • TRY Råd jobber med rådgivning i skjæringspunktet mellom strategi, kreativitet og teknologi. Vi har bakgrunn fra politikk, journalistikk og næringsliv, og hjelper deg på veien fra strategi til konkret handling. 

    Les mer
  • TRY Opt er et fullservice medie-, performance- og produksjonsbyrå. Vi jobber med strategi, innsikt og analyse, innholdsproduksjon og mediekjøp, på tvers av digitale og tradisjonelle kanaler. Sammen hjelper vi deg med alt fra idéutvikling til strategi, produksjon og distribusjon. 

    Les mer
  • TRY Design er spesialister på merkevareutvikling og design. Vi utvikler og forvalter tydelige konsepter, i skjæringspunktet mellom strategi, visuell identitet og kommunikasjon, for fysiske, trykte og digitale flater.

    Les mer
  • TRY Dig er TRY-husets teknologiselskap. Vi utvikler, bygger og drifter effektive og kundefokuserte digitale tjenester. Målet vårt er å bryte ned skillene mellom markedsføring, salg, kundeservice og IT.

    Les mer
  • Vi tilbyr kurs og kunnskapsdeling for deg som vil lære noe nytt eller som ønsker faglig påfyll.

    Les mer

Kort om TRY

Etablert: 1998
Eierskap: Ferd (60 %), ansatte (40 %)
Ansatte: 400
Omsetning: 1.36 mrd. (2022)
Driftsinntekt: 545 mill. (2022)


 

Globale nettverk: TRY Reklamebyrå har en strategisk allianse med det globale kommunikasjonsselskapet WPP, for å representere byråkjedene Grey Group, VMLY&R og Ogilvy i Norge.

 

TRY Råd representerer den internasjonale kjeden Kreab i Norge og har tilgang til deres globale nettverk.

Nordisk byrånettverk: Sammen med de andre WPP-byråene INGO (Stockholm), UncleGrey, (København) og SEK (Helsingfors) etablerte TRY et nordisk nettverk i 2019.


Nordisk mediebyrånettverk: TRY Opt er en del av mediebyrånettverket Independent Nordic Network (INN), sammen med HowCom (Sverige), Calibrate (Danmark) og NØRR3 (Finland).

image

TRY-konsernets virksomheter

  • 01 TRY AS er morselskap i konsernet og TRY Reklame er en del av dette selskapet
  • 02 TRY Råd - rådgivning, PR og innhold
  • 03 TRY Design - merkevareutvikling og strategisk design
  • 04 TRY Opt - mediebyrå, performance marketing, film & motion produksjon
  • 05 TRY Dig - teknologi & digitale tjenester
  • 06 TRY Riga - teknologi & digitale tjenester
  • 07 TRY Gøteborg- teknologi & digitale tjenester
  • 08 TRY Pluss - investeringsselskap
  • 09 Netlife Bergen - teknologi & digitale tjenester
  • 10 POL Reklamebyrå
  • 11 Mars Brand Strategy - merkevarestrategi og MasterClass utdanningsprogram
TRY konsernet
TRY konsernet

Vår historie

  • 1998

    TRY Reklamebyrå etableres

  • 2007

    TRY Apt dannes

  • 2013

    TRY etablerer reklamebyrået POL

  • 2015

    TRY Opt etableres

  • 2018

    TRY Råd skilles ut som et eget AS

  • 2019

    TRY Film etableres som en selvstendig merkevare under TRY Opt

  • 2019

    TRY Innhold etableres som en selvstendig merkevare under TRY Råd

  • 2020

    TRY etablerer kontor i Bergen

  • 2020

    TRY etablerer martechbyrået TRY Dig

  • 2020

    TRY Design etableres som en selvstendig merkevare under TRY Apt

  • 2021

    TRY etablerer kontor i Riga, Latvia

Karriere i TRY

Det er fornøyde kunder vi lever av, derfor jobber vi hardt for å finne de beste løsningene – uavhengig av størrelsen på oppdraget. Vi søker ansatte som er opptatt av faget, holder seg oppdatert, og hele tiden ser etter nye løsninger som kan skape effekt for kundene. Uansett stilling må du evne å tenke strategisk, samtidig som du er operativ og samarbeider på tvers av fagmiljøene. 
 
TRY består av medarbeidere med ulik spisskompetanse og bakgrunn. Fra erfarne reklamehoder, formgivere og kanalspesialister, til driftige prosjektledere, tidligere stortingspolitikere og produsenter innen tekst, lyd og bilde. Våre ansatte er fra 19 til 65 år, fra inn- og utland. Sammen skaper vi kommunikasjon som virker. 

image