TikTok har raskt etablert seg som en viktig kilde til underholdning, inspirasjon og informasjon, spesielt blant den yngre målgruppen.

På TikTok søker vi aktivt etter kunnskap, samtidig som plattformen spiller en viktig rolle i å forme dagens internettkultur. Denne utviklingen gjør TikTok til en avgjørende kanal for TRY i vårt arbeid med å nå ut til de yngre. Vår dedikasjon til å forstå TikToks dynamikk har ført til tiltak hvor vi inkluderer selve målgruppen i våre prosesser.

I januar 2023 lagde vi fem tiktoks for å kunngjøre et spennende jobbtilbud: vi så etter trendovervåkere. Med kun en beskjeden annonseutgift, fikk vi inn 165 søknader fra studenter fra hele Norge på bare tre uker. Etter en selektiv vurdering av disse gjennomtenkte og kreative søknadene, inviterte vi 22 kandidater til intervju og videre til en fire ukers prøveperiode. Gjennom denne fasen leverte de rapporter om de siste trendene og innsikt i TikTok-universet.

Basert på deres prestasjoner, var det seks studenter i aldersgruppen 18-25, spredt rundt i landet, som utmerket seg. De har nå blitt en del av vårt team, med det spesifikke oppdraget å holde TRY ajour med de siste TikTok-trendene.

Trendovervåkerne sin oppgave er å følge med på TikTok, og rapportere tilbake til oss om ukebaserte trender og annonser som appellerer. Kommer de over relevant innhold, sender de oss en direktemelding til vår TikTok-konto: @TRY-huset, og ofte detaljerte beskrivelse av trenden – hva det er, i hvilke situasjoner den blir brukt og hvordan de opplever trenden.

Med dette skal vi sikre oss at vi lager kommunikasjon på kanaler premisser, og engasjere det unge publikumet. Vi ønsker også å dele denne kunnskapen; vi produserer derfor nå regelmessige rapporter som gir både innsikt og inspirasjon. Disse inneholder også ideer om hvordan våre kunder kan dra nytte av de nyeste trendene.

New call-to-action