image

Gunnar Stensaker Daglig leder, TRY Opt

+47 416 79 241

gunnar@try.no

TRY Opt

Gunnar er gründer og daglig leder i TRY Opt. Han er spesialist på mediestrategi, kommunikasjon i digitale flater, kampanjeplanlegging, mediekjøp, og arbeid med innsikt, analyse og effektmåling. Han har utviklet og gjennomført et hundretalls kampanjer, fra massekommunikasjon med en bred mediemiks, til kampanjer mot små og svært konkrete målgrupper. Han har jobbet med strategi og digital markedsføring for en lang rekke offentlige og private virksomheter med fokus på både B2C, B2B og D2C, blant annet REMA 1000, DNB, Telia, Equinor, Gilde, Ringnes, NAV, Norsk Tipping, Flytoget, Volkswagen, Norwegian, m fl. Han er særlig opptatt av samspillet mellom innhold og spredning, og at produksjon av innhold gjøres i tråd med best practice for de ulike kanalene i mediemiksen. Dette er viktig for å fange målgruppens oppmerksomhet og skape stoppeffekt, slik at de får med seg budskap og avsender.

 

Gunnar startet karrieren i San Francisco med markedsføring av mobilappen Dolphin Browser som en del av Gründerskolen, og fortsatte arbeidsforholdet etter endt studieprogram. Tilbake i Norge fikk Gunnar jobben som Search and analytics manager i Venture Factory, og jobbet med digital markedsføring og analyse for en bred portefølje av ehandelsselskaper. Han startet TRY Opt i 2015, og har bygget organisasjonen fra tre til over 100 ansatte. TRY Opt leverer performance marketing, fullservice mediebyråtjenester, innholdsproduksjon og digital rådgivning, og har vært på Dagens Næringslivs gaselleliste for 2019, 2020, 2021 og 2022.

 

Gunnar er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, og har en master i Business Administration.