Markedsføring med display og programmatiske kjøp

I TRY har vi høy kompetanse innenfor display og programmatiske kjøp. Vi kan være behjelpelige med små og store kampanjer, helt avhengig av hva du som annonsør ønsker å oppnå med kampanjen.

image

Kort fortalt er programmatisk annonsering automatiserte kjøp og salg av digitale displayannonser. Dette utelukker nødvendigheten av å ha direkte kontakt med medier/publisister/selgere.


Displayannonsering og programmatiske kjøp har flere fordeler når det kommer til markedsføring av din merkevare. Kanalen gir først og fremst en god rekkevidde, samt god effekt for overordnet profilannonsering, men det kan også være en taktisk form for tilstedeværelse. Ved bruk av data og målgruppekjøp kan du utnytte hver eneste visning du kjøper til det fulle, uten at du trenger å "kjøpe hele Norge". Disse målgruppene kan være basert på atferd, demografi, interesser eller din egen 1. partsdata.

 

I TRY ser vi på displayannonsering og programmatisk kjøp som et verktøy for å skaffe kundene våre best mulig synlighet, og vi er opptatt av å finne løsninger som passer for deg.


Ved å automatisere mediekjøpene gjennom programmatisk annonsering sparer du som annonsør tid. Det er også en metode som gir bedre oversikt over kjøpene, samt gir en mer presis bruk av dine annonsekroner.

 

I TRY Opt har vi et tett samarbeid med alle de største norske mediehusene, som Schibsted, TV2/Egmont, Aller og Amedia. På denne måten kan vi forhandle frem de beste avtalene på vegne av våre kunder. Det gir også mulighet for å sikre din merkevare synlighet og relevant kontekst på de største nettstedene som er tilgjengelig.


Vi er plattformuavhengige, noe som betyr at uansett hvilken plattform du som annonsør allerede kjøper på i dag, så er vi behjelpelig med vår ekspertise.

 

Vi er opptatt av transparens og en sunn verdikjede; derfor har vi C-ALT (les se-alt) i vår portefølje. Plattformen er norsk, og fordi den har direkte integrasjon med mediene, så kan vi spore hele verdikjeden. Dette gir deg som annonsør mer effekt for pengene.

 

Vil du vite mer om display?

 

Kontakt oss her

image

De vanligste typene innen displayannonsering

Bannerannonsering

Displayannonsering eller bannerannonsering er statiske eller bevegelige (animasjon/video-in-banner) annonser med bilde og tekst som gjør ditt budskap synlig på de største nettstedene i ønsket område.


Nativeannonsering

En native-annonse er i likhet med displayannonsering, en annonse med bilde og tekst som fremhever ditt budskap. Til forskjell fra «vanlig» display-annonsering er disse annonsene "forkledd" i publikasjonen eller i mediet sin egen drakt, noe som gjør at annonsen går mer sømløst inn i det redaksjonelle innholdet. Native er tilgjengelig på de aller fleste av Norge sine største nettsider i likhet med vanlig display.


Kontekstuell annonsering

Kontekstuell displayannonsering er som vanlig displayannonsering, men med en konkret kontekstuell målgruppe. Ved å bruke relevante nøkkelord og fraser som passer din merkevare, kan vi taktisk plassere annonsene ved siden av relevant redaksjonelt innhold. Et eksempel på dette er at din annonse om flyreiser, havner i en artikkel som omhandler reise.

 

Vil du vite mer om programmatiske kjøp? 

 

Kontakt oss her

image