Influensermarkedsføring

Influensermarkedsføring handler om å bruke innflytelsesrike personer til å spre merkevarens budskap, enten via profilenes egne kanaler eller med annonsøren som avsender. TRY bistår med det som kreves gjennom hele prosessen, fra strategi til brief, booking og evaluering.

image
image

Hva er influensermarkedsføring?

En influenser er en person med stor påvirkningskraft, som klarer å engasjere sitt publikum over tid. Influensermarkedsføring handler om å bruke disse innflytelsesrike personene til å spre merkevarens budskap, og på denne måten låne både troverdigheten og rekkevidden til de som er i en sterk posisjon til å påvirke.

 

Influensere er eksperter på sine kanaler og på sine målgrupper (følgere). Å benytte influensere gir derfor gode muligheter for større påvirkning, oppmerksomhet og stoppeffekt enn en merkevareproduserte annonser. Influensermarkedsføring er bygget på organisk og «fortjent» oppmerksomhet.

 

Kontakt oss her

image

Hvordan bruke influensere?

Det finnes mange ulike måter å bruke influensere på. Det viktigste er at man velger influensere basert på oppgaven som skal løses og målgruppen man ønsker å nå. I TRY har vi bred erfaring med alt fra klassiske samarbeid i profilenes egne kanaler til casting av kjente profiler til våre kunders egen kommunikasjon, samt god erfaring med å samarbeide med flere mindre profiler om effektiv innholdsproduksjon.

 

Vanlige former for samarbeid:

 

  • Enkeltkampanje eller «one-off»: et enkelt samarbeid basert på en kampanje, uten langsiktige forpliktelser.

  • Ambassadørskap: samarbeid over lengre tid.

  • Branded entertainment: Underholdning ved bruk av kjente profiler med merkevaren som avsender.

  • Casting: samarbeid der influenseren deltar i bedriftens egne filmer, reklamer, o.l.

  • Innholdsproduksjon: samarbeid som baserer seg på effektiv produksjon av innhold som annonsøren kan benytte i egne flater.
image

Vi holder deg oppdatert

Influenserbransjen har endret seg mye de siste årene, og er fremdeles i stor vekst. Det blir stadig mer strukturert og kontrollert, men det er fremdeles en form for markedsføring som er uprøvd av mange – men med et stort potensial.

 

Vi har god dialog med management på tvers av bransjen og holder våre kunder alltid oppdatert på siste nytt. Som Inzpire.me-partner kan vi også bistå med alt som inngår i bruk av plattformen deres.

 

Kontakt oss her

image