Lars Mitlid
TRY Reklame
Konsulent
lmitlid@try.no
+47 916 24 206
Leveranse
Kategorien tøyvask er mildt sagt utfordrende. En moden kategori med høyt prispress på lavinteresseprodukter, der organisk vekst er vanskelig. Forbrukerne er stort sett fornøyd med eksisterende produkter, og derfor ikke veldig nysgjerrige på nyheter. Men her skulle vi lykkes med å lansere et mirakelprodukt med egenskaper som høres «for godt ut til å være sant» - nemlig enzymer som spiser nupper og gjenoppliver farger.
OMO hadde allerede etablert et kommunikasjonskonsept med de animerte tøybamsene Kjell og Tore – hvor én av de er tydelig vasket med OMO. På kort tid hadde kællæne fra Fredrikstad blitt noen populære karakterer for målgruppen, og en viktig «brand asset» for OMO. Løsningen for en vellykket lansering av OMO Cotton Miracle ble å kombinere pedagogikk og humor, i «nuppe-rock» som jamret godt ut av TV-skjermen Kjell og Tore sang budskapet,samtidig som vi viste frem en armé av enzymer spiste nuppene slik at fargene ble gjenopplivet. Kampanjen gikk på TV, OLV, kino, utendørs, print, SoMe og digitale kanaler.
Kampanjen sprengte reklamelydmuren! Skyhøy branding, liking og oppmerksomhet gjorde reklamen til den soleklare vinneren på Kampanje sin månedlige reklamebørs. «Jeg tror vi lykkes fordi vi våget å tenke annerledes for å bygge oppmerksomhet i en mer tradisjonell» reklamekarusell. Vi skulle bygge kjennskap til et nytt mirakelprodukt innen tøyvask som gjenoppliver fargene i slitte bomullsklær, og måtte finne ut hvordan vi kunne bryte reklamelydmuren rundt et «kjedelig tøyvaskprodukt» sier Media & Kommunikasjonssjef i Orkla Home & Personal Care, Torbjørn Furu Krogstad.
TRY Reklame
Konsulent
lmitlid@try.no
+47 916 24 206
TRY Reklame
Prosjektleder
eline@try.no
+47 473 79 943
TRY Reklame
Kreatør
Camilla@try.no
+47 917 19 151
TRY Reklame
Kreatør
Preben@try.no
+47 906 80 127
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom