Mads Krogh
TRY Reklame
Kreatør
mads@try.no
+47 959 47 823
På tampen av 2023, var elbilmarked sterkt påvirket av økte avgifter og en generell økonomisk usikkerhet blant norske forbrukere. Så selv med en flunkende ny Volkswagen ID. 7 modell, med en imponerende rekkevidde på 613 km, var det en risiko for at nyheten skulle bli oversett. Volkswagen trengte derfor en aktivitet som ville skape oppmerksomhet rundt bilen – oppmerksomhet som skulle lede til prøvekjøringer.
Løsningen ble en aktivitet som gjorde at målgruppen virkelig måtte forholde seg til bilens rekkevidde: For å vinne bilen som går 613 km, måtte man selv gå 613 km, mens man reklamerte for bilen som går 613 km.
Vi designet og produserte tusenvis av Volkswagen ID.7-gensere, som i tillegg til "packshot" og reklamebudskap var utstyrt med en sensor sydd inn i ermet. Ved å parre genseren til en medfølgende app, ble hver kilometer man gikk med genseren registrert.
Genserne ble distribuert til forhandlere i hele landet, og for å bli med måtte man hente en genser hos sin lokale forhandler – og så var det bare å begynne å gå. For å være med i trekningen om en helt ny ID.7, måtte man fullføre 613 km innen en gitt tidsfrist.
Aktiviteten ble introdusert med en TV-reklame og noen SoMe-poster, og godt hjulpet av noen ivrige lokalaviser som skrev om den, ble genserne revet bort på en uke. Deltakere gikk til sammen hele 91 ganger rundt jorden for å vinne bilen, før to heldige vinnere til slutt ble kåret.
TRY Reklame
Kreatør
mads@try.no
+47 959 47 823
TRY Reklame
Kreatør
sebastian@try.no
+47 975 27 327
TRY Reklame
Konsulent
Trond@try.no
+47 982 57 577
TRY Reklame
Prosjektleder
mette@try.no
+47 936 42 600
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom