Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
CCO
Leveranse
TERROR SQUID ble først til i NM i Gameplay - en gamejam som går over én uke. Der fikk hvert lag utdelt temaet "arkade" som skulle være utgangspunktet for å lage en spillprototype. TERROR SQUID stakk av med førstepremien, og en tidlig versjon av spillet stod klart på Tilt i Oslo omtrent en måned senere. I 2020 ble spillet videreutviklet til en fullversjon som ble sluppet på Nintendo Switch og PC/Mac. Arbeidet ble finansiert av TRY Apt og Norsk Filminstitutt.
Se mer om spillet her terrorsquid.ink
TERROR SQUID er designet fra bunnen til å være enkelt å lære, men vanskelig å mestre. Mekanikken kan forstås i løpet av et par minutter, og går i hovedsak ut på å unngå sine egne kuler. Vektorgrafikken ble valgt for å gi spilleren mulighet til å se kulene gjennom spillbrettet, som gir dem bedre tid til å planlegge sine neste trekk. Dette grafiske grepet ble førende for resten av spillet.
Grafikken blir understøttet av en undertrykkende, truende atmosfære, inspirert av kosmisk horror - men likevel med et lite glimt i øyet gjennom humor. De som dykker dypere inn i promomaterialet vil se at det finnes et helt mythos knyttet til spillet, som handler om underjordiske kulter, pandemier og blekksprutmennesker. For å belønne de som tok seg ekstra tid til å analysere det kryptiske markedsføringsmaterialet, ble det skjult koder rundt omkring som kunne låse opp fullversjonen av spillet.
TRY Dig
CCO
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom