Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
CCO
Leveranse
Teknologi
Telia hadde behov for et mer inspirerende salgsverktøy til Telias salgsteam mot bedriftskunder. Løsningen skulle vise Telia sitt totale tilbud og representere de ulike målgruppene på en god og visuell måte.
Konseptet ble en interaktiv 3D-by tilgjengeliggjort på web. Byen består av animerte bygninger som representerer de ulike tjenesteområdene til Telia. Når man klikker på en bygning, tas man nærmere og kan lese mer om tjenesten med mulighet for dypdykk på teliabyen.telia.no. Navigasjonen fungerer som på andre karttjenester, og brukeren kan dra seg rundt i byen eller få oversikt ved å se på tjenesteområdene i en listevisning.
For å gi følelsen av interaktivitet og utforsking valgte vi å vise byen i sanntids-3D ved bruk av WebGL. Fordelen er at vi kan styre hvor kameraet peker og hvilke elementer vi ønsker at brukeren skal følge med på. 3D-modellene er eksportert fra Maya og importeres inn på nettsiden der vi legger på animasjon gjennom kode. Vi har laget et CMS bygget på Sanity der kunden kan gå inn å redigere innhold.
TRY Dig
CCO
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom