Barbro Fagerbakk
TRY Dig
Daglig leder
barbro.fagerbakk@try.no
+47 406 06 668
Leveranse
I en jungel av systemer hjelper Documaster selskaper med å lagre og finne verdifulle dokumenter på ett sted, raskt og smertefritt. I tillegg tilbyr de smartfunksjonalitet som oppmuntrer til gjenbruk av informasjon i fremtiden.
– Documaster gjør det enkelt å gjenfinne dokumentasjon. Vi hjelper våre kunder med å samle kritisk dokumentasjon og sørge for at den er lett tilgjengelig.
Documaster bruker hele HubSpot (CRM, salg, markedsføring og kundeservice) og har siden 2016 hatt nettsiden sin i HubSpot. Over tid har ulike utviklere og markedsførere jobbet ulikt i CMS-et, som har ført til manglende oversikt og dokumentasjon.
I tillegg manglet Documaster et designsystem som gjorde det utfordrende å designe og utvikle nye elementer. På bakgrunn av dette var det et behov for å øke illustrasjonsbanken med den samme lekne stilen til de eksisterende illustrasjonene.
Målet var ikke å bare rydde opp i tidligere arbeid, men også å optimalisere nettstedet overfor besøkende og kunder slik at de enkelt finner fram til informasjonen de trenger.
Det nye nettsidedesignet er bygget på et design-system i Figma. Et design-system er et rammeverk som hjelper en virksomhet med å forvalte identiteten og tjenestene sine på en konsekvent måte på tvers av alle kanaler.
Etter nytt design-system ble innført, måtte vi lage en ny informasjonsarkitektur for nettsiden. Vi organiserte det eksisterende innholdet i en logisk struktur som var enkel for brukere å navigere.
Vi redesignet nettsiden i lysere farger, men beveget oss samtidig ikke for langt fra den eksisterende identiteten. Designerne våre har laget et visuelt forklarende sett med illustrasjoner som hjelper kundene raskt å forstå egenskapene til produktene deres.
Deretter lagde vi modulvarianter basert på de elementene som kunne brukes på den nye nettsiden. Ved å kombinere disse modulene kan kunden enkelt og raskt bygge en ny side i CMS-et.
I tillegg til å lage nytt nettsidedesign, gjennomførte vi også alle endringer i koden. Hovedendringene som ble gjort var å flytte over sider til en fleksibel mal med «drag-and-drop»-funksjonalitet. Det er også utviklet gjenbrukbare komponenter i themet (Hubspot macros).
Prosjektet er satt opp på en måte som gjør det enklere for flere utviklere å jobbe sammen. Det er også satt opp et testmiljø og et produksjonsmiljø, som bidrar til en smidigere prosess når ny funksjonalitet skal utvikles og testes før det går live. I tillegg bruker prosjektet versjonskontroll med Github, som gir god kontroll på endringslogg og samarbeid om kode.
Sluttresultatet er en nettside som utnytter potensialet i HubSpot, enklere forvaltning og videreutvikling, og en lettere hverdag for alle brukere – enten det er redaktør, designer eller utvikler. I tillegg er det produsert et design-system som sikrer at identiteten blir ivaretatt og nye illustrasjoner som kan brukes i alle flater.
– Try har hjulpet oss med å utnytte potensialet i HubSpot. De er en utvidet del av markedsavdelingen hos oss, og gir oss mulighet til å skalere opp og ned etter behov. Vi har fått fantastisk hjelp med å utvikle ny webside i HubSpot som også legger enda bedre tilrette for å generere leads. Vi liker veldig godt å ha et byrå med så mye bredde i ryggen. De kan hjelpe med alle behov, alt fra Google Ads til grafisk arbeid. Vi er spesielt godt fornøyd med vår prosjektleder. Hun er utrolig dyktig til å holde en rød tråd og sørge for fremdrift.
Lena Riis, Markedssjef i Documaster.
I tillegg til nettsideprosjektet har TRY bistått Documaster gjennom en retainer, der det ble lagt planer som ble brutt ned i konkrete aktiviteter for å nå definerte mål. En retainer sikret Documaster X-antall timer hos et fast team hos TRY hver måned.
Gjennom en retainer har TRY blant annet hjulpet Documaster med:
Kampanjer
Innholdsproduksjon
Automatiserte markedsføring- og salgsløp
Betalt søk/SEM
Annonsering
Oppsett og rådgivning i HubSpot
TRY Dig
Daglig leder
barbro.fagerbakk@try.no
+47 406 06 668
TRY Dig
HubSpot-rådgiver med prosjektansvar
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom