Henrik Sørhaug
TRY Dig
COO & leder digital handel
henrik.sorhaug@try.no
+47 482 40 591
Teknologi
I tråd med Ramirents digitaliseringsstrategi, så de behovet for en ny e-leieløsning. Ikke bare for å muliggjøre nettleie, men også for å modernisere teknologien, gjøre data mer tilgjengelig internt og forbedre kommunikasjonen med kundene.
Gjennom intervjuer med Ramirents beslutningstagere kartla vi deres digitaliseringsbehov, og vi analyserte kundereiser for nåværende og ønsket fremtid. I en design-sprint utviklet vi en prototype for en mer effektiv leieprosess, som også belyste behovet for en oppdatert kundeportal. Vi arbeidet etter smidig metodikk, dokumenterte fremdriften med Jira og Confluence, og forberedte både oss selv og kunden på å effektivt takle fremtidige prosjekter.
Ramirent og TRY etablerte følgende mål for prosjektet:
Vi adopterte en "composable commerce"-strategi som vår tilnærming. Dette muliggjorde en tilpasset tjenesteplattform som kunne møte Ramirent sine spesifikke utfordringer og behov. Vi designet nye ramirent.no ved hjelp av Next.js og React og valgte Sanity som CMS. Dette ga Ramirent full autonomi i håndtering av innhold. Bruken av disse moderne teknologiene har gitt Ramirent en skalerbar og fremtidsklar plattform.
Vi skapte et omfattende designsystem for Ramirent i Norge, basert på deres eksisterende visuelle identitet. Systemet muliggjorde en effektiv arbeidsflyt, med oppdaterte og moderniserte visuelle elementer. Etter hvert som komponenter ble ferdigstilt, sikret dette systemet enhetlighet og smidige oppdateringer gjennom hele nettstedet. Designsystemet omfattet gjenbrukbare komponenter, konstruert for en optimal brukeropplevelse.
Brukerhåndtering, tilgjengeliggjøring av data og synkronisering av systemer var avgjørende for at informasjonen skulle være oppdatert og konsistent. Videre la vi stor vekt på universell utforming, både i designprosessen og i den tekniske implementeringen.
Nye ramirent.no med e-leie ble lansert i 2023.
TRY Dig
COO & leder digital handel
henrik.sorhaug@try.no
+47 482 40 591
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom