Innovasjon Norge
Oppfølgingsløp for digitale kurs i KompetansesenteretBronse i European Design Awards (Printed Infographics)
Flyselskapet Norwegian tok en strategisk beslutning om å fornye sikkerhetsbrosjyrene på alle sine fly. Selskapet identifiserte et behov for en oppgradering for å møte nye krav til klarere kommunikasjon av sikkerhetsprosedyrer, sterkere merkevaregjenkjenning gjennom visuell representasjon, og en bedre fremstilling av mennesker og fly i en moderne og oppdatert stil i samsvar med den nylig oppdaterte profilen til Norwegian. Tidligere ble illustrasjonene laget i 3D, en stil som ikke fungerte godt i små størrelser. I tillegg ønsket Norwegian å skape en mer nøytral representasjon av mennesker. Dette var som respons på tilbakemeldinger om at tidligere illustrasjoner tydelig reflekterte en spesifikk etnisitet og inneholdt en idealisert kroppstype, noe som noen passasjerer fant problematisk.
Vi ønsket å inkorporere mer av Norwegians identitet i det nye utseendet. Derfor baserte vi vårt design på de etablerte merkefargene—rødt, hvitt og blått—som et hovedelement i illustrasjonene. For å sikre at illustrasjonene fungerte effektivt i mindre størrelser, fokuserte vi omfattende på forenkling, og utviklet en stil som er en blanding mellom illustrasjon og ikon. Denne stilen harmonerer godt med Norwegians etablerte piktogrammer og design språk. Vi benyttet store områder, inversjon og konturlinjer for å lede øyet og for å skape en illusjon av mer komplekse former.
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Innovasjon Norge
Oppfølgingsløp for digitale kurs i Kompetansesenteret
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for Helsedirektoratet
Helsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant unge
WWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i Paris