Ikea Halvfullt

Halvfullt

  • Kunde IKEA
  • Prosjekt Halvfullt
  • År 2020

Mer enn noen gang trenger vi optimistene. Derfor har vi laget HALVFULLT – et nytt IKEA-glass som skal minne oss alle på å se utfordringer i riktig lys.

Utfordring

IKEA ville fortelle Norge om sitt store mål: At de innen 2030 skal bli 100 % sirkulære og klimapositive. Men for folk flest er det ikke så lett å ha et optimistisk syn på fremtiden, når nyhetsbildet hele tiden minner oss på hvor dårlig det står til med kloden vår. Så i stedet for å bare snakke om hvor bra IKEA skulle se ut i fremtiden, valgte vi å snakke om noe vi alle trenger mer enn noen gang: Optimisme.

  • image

Løsning


Vi laget derfor HALVFULLT – et nytt glass som skal minne oss alle på å se utfordringer i riktig lys – enten du er en fattig student, bonuspappa, statsminister eller en 77 år gammel møbelprodusent.

HALVFULLT sto i midten av en stor integrert kampanje hvor vi kunne snakke om alt fra de små utfordringene i hverdagen til de store ute i verden.

I tillegg til selve glasset, besto kampanjen av reklamefilmer, annonser, instore, DM og sosiale medier.

 

  • image

Kontaktpersoner

  • Trond Sandø

    Trond Sandø

    TRY Reklame

    Konsulent

  • Marte Heiersted

    Marte Heiersted

    TRY Reklame

    Prosjektleder

 

Arbeider

Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.