DNB og #huninvesterer har skapt økonomisk likestillingshistorie i Norge, siden lanseringen i 2019. Å gjenskape en suksess, og inspirere samme målgruppe år etter år, krever dyptgående, kreativt innsiktsarbeid, og fornyelse uten å miste møysommelig oppbygde merkevaremarkører.

Utfordring

Til tross for at svært mange kvinner allerede har blitt en del av #huninvesterer-bevegelsen, er det fremdeles endel som sitter på gjerdet. Disse kvinnene føler enten at likestilling ikke er så viktig for dem, eller at de ikke har en økonomi som kan påvirke likestillingstallene uansett.


I tillegg vet vi at gode kvinnelige forbilder har en konkret påvirkning på neste generasjons kvinner.

 

Løsning

Løsningen var å løfte blikket mot fremtiden. Hovedbudskapet i årets kampanje er at hvis du ikke gjør det for deg selv, gjør det i det minste for neste generasjon kvinner.

Hvilken verden ønsker vi at våre døtre, nieser, fadderbarn, søstre, eller jentene i nabolaget skal møte i fremtiden? Tåler de at de møter de samme likestillingsbarrierene vi har møtt?

I årets #huninvesterer-initiativ fokuserer vi på de unge, håpefulle, bestemte jentene våre som tar for seg i en verden som viser seg å være delvis stengt for dem. Mens de jobber seg opp gjennom den økonomiske hinderløypen, møter de til slutt på en kvinne, som hjelper dem fra innsiden av systemet. Hun får dem opp i heisen, og gir oss et glimt av håp.

Årets kampanje har som mål å inspirere dagens kvinner til å hjelpe fremtidens kvinner ved å være gode forbilder i investorer, ledere, og gründere.

DNB skal fortsette å skape økonomisk likestillingshistorie, også for fremtidens kvinner.

 

Vi kan ikke styre verden hvis ikke vi eier den.

Det kan ikke jentene våre heller.

#huninvesterer