Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
CCO
Teknologi
Priser
– På SYNG tilbyr vi en enkel byttehandel: Vi byr på hjerterom, husrom og karaokerom, mens du byr på deg selv – og vipps føles verden litte granne bedre for alle.
Det er også mulig å tilbringe tid i baren, delta på quiz eller arrangere private arrangementer.
SYNG sine karaokebarer handler om å skape morsomme og minneverdige kvelder for alle og enhver. Dessverre bidro ikke deres utdaterte karaokesystem til dette lenger. Målet med samarbeidet var derfor å oppdatere systemet med fokus på å gjøre det lekent, uformelt og intuitivt, slik at selv brisne karaokesangere kan synge karaoke natten lang - enkelt og greit.
Det nye systemet dekker nå alle berøringspunkter som er viktige for en fullverdig karaokeopplevelse - du kan ta oss på ordet, vi har testet det ut - flere ganger. Den nye løsningen innebærer en back-end-løsning for administratorer til å sette opp nye rom og legge til nye sanger i musikkbiblioteket. Et nytt og forbedret utvalg av sanger er også satt opp slik at kundene kan finne favorittsangene sine. Ansatte på SYNG har også fått et nytt system for booking av karaoke-rom - slik at de enkelt og greit kan holde styr på rommene i lokalet.
Les også artikkelen kode24 har skrevet: – Lagde eget karaoke-system for Syng - tester det på fredagspils.
Tidligere brukte SYNG et system som lå fysisk installert på en datamaskin på hvert rom, som deretter var koblet til en server på hvert lokale. Dette førte til utfordringer når det kom til å holde flere lokaler synkronisert med tanke på rettelser på eksisterende sanger og når nye sanger blir lagt til i biblioteket. I starten snakket vi om å ha et lignende system i selve lokalet, altså en fysisk server som synket seg med skyen, og ville være en backup om internett skulle svikte. Men når vi tenkte oss om, så vil man jo alltids ha internett i 2021.
Derfor valgte vi å gå for en nettleserbasert løsning der alt skjer via skyen. Hvis den fastmonterte skjermen skulle feile kan man enkelt hive opp en iPad som styringskjerm. Dette gjør det også mulig å bruke systemet i andre settinger, som f.eks. SYNG på hjul, på festivaler og mer. Sangene ligger i skyen, og SYNG kan enkelt redigere sanger, innstillinger og andre ting fra et administrerende verktøy i skyen.
At folk "litt i farta" søker best, er det på ingen måte noe sannhet rundt. Vi valgte derfor å gå for en skybasert søkemotor som tilbyr automatisk rangering, og som klarer å spå hva kunden egentlig mener. På den måten får folk sunget det de vil, selv om de søker etter “Hhjustin vfiber babybaby”, eller rett og slett bare “hjust”, og Justin Bieber ligger der klart så fort man har begynt å skrive.
Et slikt prosjekt der mulighetene blir endeløse, har en tendens til å balle på seg når alle er låst inne av Covid-19. Vi hadde hele tiden mulighet til å utvide litt, siden det ikke var klarsignal fra myndighetene om å åpne, og da tenkte vi at vi hadde god tid til å teste før samfunnet åpnet opp igjen. Slik ble det altså ikke. Plutselig en vakker maidag fikk vi den gledelige beskjeden om at samfunnet åpner igjen. Vi ble derfor nødt til å løpe frem og tilbake mellom kabler og uferdige rom for å få de siste bitene på plass og vi rakk det akkurat!
Alle berøringspunkter følger den lekne og sjarmerende designprofilen til SYNG. De nye touch-skjermene lar kundene utforske mer enn bare sanger, men også kategorier og unike spillelister. Det nye systemet er også utviklet med lydreaktive animasjoner og enda større størrelse på knapper og berøringspunkter slik at brisne og ivrige sangere lett kan finne fram til akkurat den sangen de har lyst til å synge.
"Helt fra starten av samarbeidet har TRY utfordret og utviklet våre oppfatninger om hvilken rolle et karaokesystem kan og burde ha i selve karaokeopplevelsen. Det har til nå resultert i et system som vi er kjempefornøyd med - og som vi har mange, gøye planer for å bygge videre på."
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom