Ragnhild Larsen Schei
TRY Design
Merkevare- og designrådgiver
ragnhild.schei@try.no
+47 993 05 661
Leveranse
I 2022 slo de to selskapene seg sammen for å lage én nordisk lommebok for alle.
I praksis vil de fortsatt beholde de to sterke produktmerkene Vipps og MobilePay i sine respektive markeder. De som vil oppleve den største endringen er de ansatte. De jobber nå i det fusjonerte selskapet Vipps MobilePay. Ett selskap, to sterke merkevarer.
Utfordringen gitt til TRY ble å skape én felles visuell identitet for det nye selskapet med slektskap til både Vipps og MobilePay.
Løsningen ble å rendyrke de to mest distinkte merkeelementene, som er MobilePay sitt ark og den runde formen fra Vipps sitt visuelle språk – i tillegg til deres primærfarger. Med de distinkte merkeelemententene jobbet vi innenfor konseptet «byggeklosser» som symboliserer det de to selskapene skal bygge sammen.
Det ble utarbeidet et system for layout og grafikk og tydelige co-branding regler. Den lekne og jordnære personligheten er videreført og blir ekstra synlig i motion-prinsippene. Designet er holdt enkelt, og med et glimt i øyet, for å underbygge visjonen til det nye selskapet - Making life very, very easy.
Vipps MobilePay har fått en visuelle identitet som ivaretar det beste fra Vipps og MobilePay og som samler de ansatte i ett selskap.
TRY Design
Merkevare- og designrådgiver
ragnhild.schei@try.no
+47 993 05 661
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom