
HubSpot-implementering og løpende markedsbistand
- Kunde Elaway
- Prosjekt HubSpot-implementering og løpende markedsbistand
- År 2022/2023
Leveranse
Teknologi
Elaway hadde mål om å etablere seg som ledende aktør for elbillading for borettslag og sameier, samt ekspandere til nye markeder. Målet var å øke salget og derfor behov for markedstiltak og en teknisk rigg for å bidra til økt leadsgenerering og salg, samt effektiv dataflyt på tvers av avdelinger internt.
Kunden
Elaway er eksperter på elbillading for borettslag og sameier. Selskapet oppsto som et initiativ fra Eviny og Hafslund. Elaway hjelper til med installasjon, drift og finansiering av ladeanlegg og ladere. Slik at også de som bor i borettslag eller sameie kan få elbillader hjemme.
Utfordringen
Elaway hadde mål om å etablere seg som ledende aktør for elbillading for borettslag og sameier, samt ekspandere til nye markeder. De hadde høye ambisjoner og behov for markedstiltak og en teknisk rigg for å bidra til økt leadsgenerering og salg, samt effektiv dataflyt på tvers av avdelinger.

.jpg)


Løsning
Løsningen ble ett felles CRM-system (HubSpot) for samtlige avdelinger med kundekontakt i Elaway. TRY har bistått med strategisk rådgivning underveis i etablering og implementering av nytt system.
Som resultat av innledende forprosjekt ble det lagt planer som ble brutt ned i konkrete aktiviteter for å nå definerte mål. Disse jobbes nå med på løpende basis gjennom en retainer som sikrer Elaway X-antall timer hos et fast team hos TRY hver måned.
Gjennom en retainer har TRY blant annet hjulpet Elaway med:
- Kampanjer
- Innholdsproduksjon
- Automatiserte markedsføringsløp
- SEO
- Annonsering
- Oppsett og rådgivning i HubSpot
- Nyhetsbrev
- Rådgivning i Sanity CMS
- Visuell identitet
Vil du høre mer om prosjektet? Ta kontakt med oss.
Arbeider
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.