Innsikt og analyse

Innsikt og analyse gjør det mulig å forstå hva målgruppen din er opptatt av, hva som driver dem og hvilke kanaler de er til stede på. Slik får du mer kontroll over konteksten du opererer i.

image
image

I TRY har vi et eget fagmiljø for innsikt og analyse. Rådgiverne våre liker å jobbe på tvers av de mange fagområdene på TRY-huset, og vi bruker et bredt spekter av tilnærminger og metoder når vi løser problemer for kundene våre. 
 
Vi har lang erfaring med bruk av kvalitative og kvantitative metoder, og kan hjelpe deg med alt fra driveranalyser, søkeordsanalyser og nettsideoptimalisering, til spørreundersøkelser, politiske analyser og interessentkartlegging. Vi har tilgang på store databaser som Forbruker & Media, og samarbeider også med eksterne analysebyråer som Ipsos, Kantar, Norstat og YouGov.

Sammen gir vi deg et solid kunnskapsgrunnlag å bygge videre på. 

Våre tjenester

  • Digital helsesjekk

    En helsesjekk for digitale flater gir deg et helhetlig bilde av synligheten til selskapet ditt. Rådgiverne våre avdekker mangler og peker ut muligheter for forbedring, slik at du kan optimalisere synligheten til de digitale flatene dine.

  • Brukerinnsikt

    Lurer du på hva kundene dine vil ha, eller hva samfunnet mener om virksomheten din? Det kan vi hjelpe deg med å finne ut. Med analyseverktøy og undersøkelser finner rådgiverne våre ut hva de som bruker tjenestene dine mener, slik at du får et godt grunnlag for å ta beslutninger.

  • Markedsundersøkelse

    Løser ideen din et problem, og er målgruppen villig til å betale for å få det løst? I TRY har vi lang erfaring med organisering av markedsundersøkelser for kundene våre.

  • UX-innsikt

    Med UX-innsikt fra TRY får du et klart bilde av hva målgruppen din trenger, samtidig som du får utfordret hypotesene dine. Dermed kan du være sikker på at du vet hvordan – og hvorfor – en digital tjeneste skal utvikles.

  • Search Engine Optimization (SEO)

    Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å legge til rette for at innholdet ditt er synlig i søkemotorene. I forbindelse med SEO og tilhørende innsiktsarbeid, kan vi også bruke ulike analyseverktøy for å finne verdifull informasjon om målgruppen din og forbrukere generelt.

Innsikt og analyse Nøkkelpersoner

  • Kaare Øystein Trædal

    Kaare Øystein Trædal

    TRY Dig

    Daglig leder

  • Gunnar Stensaker

    Gunnar Stensaker

    TRY Opt

    Daglig leder

  • Sindre Beyer

    Sindre Beyer

    TRY Råd

    Daglig leder