Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
CCO
Leveranse
Folkeuniversitetet ønsket å gå fra en nettside som inneholder informasjon om kurs, til en moderne nettbutikk som selger kurs.
Nettsiden til Folkeuniversitetet er deres primære salgskanal for de tusenvis av kurs og fagskoleutdanninger de tilbyr. Gamle systemer med dårlig struktur og arkitektur påvirket nettsiden negativt, og Folkeuniversitetets egne undersøkelser viste at få skjønte hvordan de skulle finne riktig kurs eller utdannelse.
Folkeuniversitetet søkte etter en langsiktig partner, fordi det var avgjørende å få hele organisasjonen med på endringene med nye systemer, nytt innhold og nye interne arbeidsprosesser. Den nye nettsiden skulle ikke bare være en videreføring av det gamle, men flytte Folkeuniversitetet over i en mer kommersiell retning med en moderne nettbutikk hvor potensielle kunder enkelt kunne finne informasjon, bli inspirert og melde seg på kurs. Deres langsiktige partner ble TRY-huset.
I den første fasen av prosjektet var det avgjørende å designe en ny informasjonsarkitektur som fungerte for det veldig brede tilbudet av kurs som Folkeuniversitetet har. Gjennom prøving og feiling, prototyper og brukertesting, landet vi på en informasjonsarkitektur som både fungerte for dem som visste hvilke kurs de ville ta, samt dem som ikke var sikre og ville bli inspirert. Dette ble to definerte ‘personas’ i prosjektet. Ettersom kurs på nettsiden ville bli lagt til sporadisk, og alle kurs har en sluttdato, måtte vi designe siden dynamisk med kategorier som kunne dukke opp og bli borte uten å forvirre brukere som hadde besøkt siden tidligere.
For at nettsiden skulle fungere over tid, var det en forutsetning at markedsavdelingen tok eierskap til den nye strukturen og redaktøransvar for alt innhold som ble publisert på nettsiden. Strukturen og informasjonen tilknyttet kursene ble hentet fra Microsoft Dynamics, men ble indeksert på nytt av Algolia slik at vi kunne presentere den strukturen vi mente var best for sluttbrukeren. Nettsiden ble bygget på Sanity, slik at vi kunne tilpasse redaktøropplevelsen til hvordan markedsavdelingen ønsket å jobbe. Frontend er hostet i Vercel.
TRY Dig
CCO
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom