Hallvard Vaaland
TRY Reklame
Kreatør
hallvard@try.no
+47 979 88 488
Leveranse
Vi har aldri vært mer åpne om psykisk helse, men for mange er det fortsatt vanskelig å snakke om hvordan man har det. Enda vanskeligere er det å nå igjennom til de som ikke har det bra.
Når vi kjenner på vonde følelser vender vi ofte til musikken. Mange av landets største artister er åpne om sin psykiske helse i sine låter, og vi som lyttere opplever at artistene har en unik evne til å sette ord på følelsene. Artistene er flinke på å dele, men hvordan kunne vi få lytterne deres til å dele de også?
På Verdensdagen for psykisk helse den 10. oktober brukte vi en helt ny og gratis medieflate. Vi lånte albumcoverene til 29 av Norges største artister, og hot-zwappet artworket til låtene deres med en oppfordring om å dele hvordan man selv har det. Slik klarte vi å treffe de som trengte det mest, i et uforstyrret øyeblikk der de var mer åpen for et psykisk helse-budskap. Vi var synlige i Spotify, Tidal og Apple Music, og enda bedre – på Hjem-skjermen på mobilen.
Et viktig element av idéen er medieflaten. Vi fant en helt gratis medieflate å kommunisere på, med et budskap målgruppen ikke kunne ignorere. Dette passet så klart en veldedig organisasjon som Verdensdagen godt, da de har svært lite midler til betalt kommunikasjon.
TRY Reklame
Kreatør
hallvard@try.no
+47 979 88 488
TRY Reklame
Kreatør
mathias@try.no
+47 981 14 606
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom