Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
CCO
Leveranse
Teknologi
Volkswagen teoriprøve-quiz var en digital kampanje hvor man fullførte en kort teoriprøve bestående av 15 spørsmål. Ved å fullføre quizen med nok riktige svar, var man med i trekningen om å vinne et gratis førerkort.
Volkswagen ønsket å formidle ID-modellenes mulighet til å oppdatere seg selv “Over-the-Air”.
Innsikten fortalte oss at mange voksne ikke har fått med seg de mange endringene som har skjedd med tanke på nye trafikkregler og skilting etter at de selv tok lappen. Derfor landet vi på at mange erfarne bilførere også kan trenge en “Over-the-Air”-oppdatering på trafikkreglene. Løsningen ble en teoriprøve-quiz hvor vi fokuserte på å teste og svare ut de endringene vi vet mange ikke har fått med seg.
For å gi samme følelse av interaktivitet som displayet i ID-serien, lar vi brukeren scrolle inn i bilen i sanntids-3D ved bruk av WebGL og gjennomføre quizen direkte på displayet. Dette ble mulig gjennom å bruke en detaljert 3D modell av en Volkswagen ID.4 og en kurve for kamerakjøring som brukeren navigerer etter gjennom å scrolle.
Gjennomsnittlig tid på siten var 13 og et halvt minutt og over 80 % av brukere fullførte hele opplevelsen fra start til slutt.
TRY Dig
CCO
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom