Ny forside til 24SevenOffice, samt noen av deres nye ikoner

Skreddersydd og konverteringsoptimalisert malverk på HubSpot CMS

  • Kunde 24SevenOffice
  • Prosjekt Nettside, HubSpot
  • År 2023
  • Tid November - April
  • Industri Programvareutvikling

Leveranse

HubSpot Nettside Design Utvikling Animasjon SEO

Teknologi

HubSpot CMS

24SevenOffice har nylig lagt en ny, offensiv strategi for å sikre en sterk posisjon som utfordrer blant skybaserte forretningssystemer. Dette ledet til en investering i nytt CRM, identitet, nettside og digitalt kundesenter.

Superblaise har utformet den visuelle identiteten, mens TRY Dig har satt den ut i livet med animasjoner, konverteringsløp og ny nettside på HubSpot CMS. Nettsiden er en viktig salgskanal, og ambisjonen er at denne skal være betydelig mer konverterende fremover.

  • image

Kunden

24SevenOffice er et innovativt selskap som opererer innen programutvikling av skybaserte forretningsløsninger. Med hovedkontor i Oslo har selskapet etablert seg som en teknologisk ledende leverandør av helhetlige og integrerte programvareløsninger for kunder verden over. Deres plattform inneholder en rekke nøkkelverktøy, inkludert økonomi- og regnskapsfunksjoner, CRM, prosjektstyring, timeregistrering, fakturering, HR-administrasjon med mer, slik at deres kunder kan få en skreddersydd løsning som optimaliserer arbeidsflyt og virksomhet.

  • image

Utfordringen

Med en utdatert profil og digital tilstedeværelse i et konkurransepreget marked innen forretningssystemer, hadde 24SevenOffice behov for et overordnet løft for å sikre en fremtidig og sterk merkevare. Basert på den nye identiteten var det ønskelig med en ny nettside som vektlegger kundereisen og den digitale tilstedeværelsen. 

Et sentralt mål var å utvikle en nettsidemal som var så fleksibel at den enkelt kan skaleres i takt med at behovet til 24SevenOffice øker. Den gamle nettsiden manglet en god struktur og tydelige konverteringspunkter, som kundene forventer av en nettside i 2023. Den gamle nettsiden snakket heller ikke godt med 24SevenOffice sine eksisterende markedsføring-, salg- eller kundeserviceverktøy.

  • image
  • image

Løsningen

24SevenOffice benyttet HubSpot som CRM, salg- og marketing automation-verktøy, men hadde nettsidene utenfor HubSpot. Vi ble enige om å bygge nettsiden i HubSpot CMS for å sikre en enklere flyt mellom nettsiden og resterende forretningssystemer. Fordelen med en slik løsning er tilgjengeliggjøring av data fra nettsiden direkte i CRM, slik at den er tilgjengelig for alle ledd i 24SevenOffice - enten du jobber med salg, produkt, markedsføring eller kundeservice.

I samråd med kunden gjennomførte vi et grundig forprosjekt for å bli kjent med behovet, skissere opp den optimale brukerreisen og kartlegge behov til nye malverk og moduler. Wireframes ble deretter til skisser, som til slutt ble utviklet av våre sertifiserte HubSpot-utviklere.

Resultatet ble et robust designsystem og fleksible moduler, som lar 24SevenOffice raskt lansere nye ideer, kampanjer og produkter. Enten det er et tidsbegrenset tilbud eller en detaljert guide for klimaregnskap, tilrettelegger nettstedet for enkel kommunikasjon og lead-generering.  

Nettstedet fungerer som en digital selger som er på jobb hele døgnet, hver dag, noe som letter arbeidet til konsulentene i 24SevenOffice. Det gjør at de kan fokusere på å være gode rådgivere i stedet for frustrerte redaktører.  

  • image
  • image

Priskalkulator og regnskapsmatch

For å sikre en mer konverteringseffektiv nettside var det et ønske om en priskalkulator og muligheten til å “matche” med en godkjent regnskapsfører, for å gi brukere mulighet til å selvstendig registrere seg som interessenter av 24SevenOffice sine produkter og tjenester. 

Priskalkulatoren benytter API-er mot Brønnøysundregistrene for å hente informasjon om brukerens selskap, inkludert selskapsnavn, organisasjonsnummer og opplysninger om selskapets regnskapsfører. Når antall brukere er angitt, utfører kalkulatoren et automatisk oppslag for å bestemme den mest passende produktstørrelsen.

Deretter kan brukerne velge blant 24SevenOffice sine produkter og oppgi antall ansatte, dersom de ønsker å benytte seg av lønns- eller timeføringsfunksjoner. Dette forenkler prosessen for brukerne når det gjelder å finne den mest egnede løsningen for deres virksomhet, og gir en tydelig oversikt over potensielle kostnader.

“Back-end” har det blitt bygget en rekke automatiserte prosesser gjennom HubSpot sitt verktøy “Workflows” som sikrer at henvendelser gjennom nettsiden loggføres riktig i CRM, slik at dataen kan gjenbrukes i kundeforholdet, og til salgs- og markedsføringsformål. I tillegg sikrer de automatiserte prosessene at henvendelser fra nettsiden blir inkorporert i salgsprosessene på en sømløs og brukervennlig måte. Det sikrer at kontaktpersonene internt følger opp ulike oppgaver i en salgsprosess.

  • image

Gjennom samarbeidet har TRY blant annet hjulpet 24SevenOffice med:

  • Implementering av HubSpot CRM
  • Veiledning rundt datamodellering og migrering i HubSpot
  • Migrering av fra WebCRM til HubSpot
  • Strategisk rådgivning og løpende HubSpot-bistand
  • Animasjon av ikonbank (designet av Superblaise)
  • Integrasjoner mot tredjepartssystemer
  • Rådgivning, design og utvikling av nye nettsider på HubSpot CMS
  • Design og utvikling av priskalkulator og regnskapsmatch
  • SEO

Sjekk ut den nye nettsiden til 24SevenOffice 

Kontaktpersoner

  • Selina Grythe

    Selina Grythe

    TRY Dig

    HubSpot-rådgiver med prosjektansvar

  • Camilla Gundersen

    Camilla Gundersen

    TRY Dig

    Rådgiver og leder for HubSpot

  • Fredrikke Eriksson

    Fredrikke Eriksson

    TRY Dig

    HubSpot-rådgiver

Arbeider

Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.