
Selina Grythe
TRY Dig
HubSpot-rådgiver
Leveranse
Teknologi
24SevenOffice er et innovativt selskap som opererer innen programutvikling av skybaserte forretningsløsninger. Med hovedkontor i Oslo har selskapet etablert seg som en teknologisk ledende leverandør av helhetlige og integrerte programvareløsninger for kunder verden over. Deres plattform inneholder en rekke nøkkelverktøy, inkludert økonomi- og regnskapsfunksjoner, CRM, prosjektstyring, timeregistrering, fakturering, HR-administrasjon med mer, slik at deres kunder kan få en skreddersydd løsning som optimaliserer arbeidsflyt og virksomhet.
Med en utdatert profil og digital tilstedeværelse i et konkurransepreget marked innen forretningssystemer, hadde 24SevenOffice behov for et overordnet løft for å sikre en fremtidig og sterk merkevare. Basert på den nye identiteten var det ønskelig med en ny nettside som vektlegger kundereisen og den digitale tilstedeværelsen.
Et sentralt mål var å utvikle en nettsidemal som var så fleksibel at den enkelt kan skaleres i takt med at behovet til 24SevenOffice øker. Den gamle nettsiden manglet en god struktur og tydelige konverteringspunkter, som kundene forventer av en nettside i 2023. Den gamle nettsiden snakket heller ikke godt med 24SevenOffice sine eksisterende markedsføring-, salg- eller kundeserviceverktøy.
24SevenOffice benyttet HubSpot som CRM, salgs- og marketing automation-verktøy, men hadde nettsidene utenfor HubSpot. I dette prosjektet ble vi enige om å samle alt i deres HubSpot-portal, og å bygge nettsiden i HubSpot CMS for å sikre en enklere flyt mellom nettsiden og resterende forretningssystemer. Fordelen med en slik løsning er tilgjengeliggjøring av data fra nettsiden direkte i CRM, slik at den er tilgjengelig for alle ledd i 24SevenOffice - enten du jobber med salg, produkt, markedsføring eller kundeservice.
I samråd med kunden gjennomførte vi et grundig forprosjekt for å bli kjent med behovet, skissere opp den optimale brukerreisen og kartlegge behov til nye malverk og moduler. Wireframes ble deretter til skisser, som til slutt ble utviklet av våre sertifiserte HubSpot-utviklere.
For å sikre en mer konverteringseffektiv nettside var det et ønske om en priskalkulator og muligheten til å “matche” med en godkjent regnskapsfører, for å gi brukere mulighet til å selvstendig registrere seg som interessenter av 24SevenOffice sine produkter og tjenester.
Priskalkulatoren benytter API-er mot Brønnøysundregistrene for å hente informasjon om brukerens selskap, inkludert selskapsnavn, organisasjonsnummer og opplysninger om selskapets regnskapsfører. Når antall brukere er angitt, utfører kalkulatoren et automatisk oppslag for å bestemme den mest passende produktstørrelsen.
Deretter kan brukerne velge blant 24SevenOffice sine produkter og oppgi antall ansatte, dersom de ønsker å benytte seg av lønns- eller timeføringsfunksjoner. Dette forenkler prosessen for brukerne når det gjelder å finne den mest egnede løsningen for deres virksomhet, og gir en tydelig oversikt over potensielle kostnader.
“Back-end” har det blitt bygget en rekke automatiserte prosesser gjennom HubSpot sitt verktøy “Workflows” som sikrer at henvendelser gjennom nettsiden loggføres riktig i CRM, slik at dataen kan gjenbrukes i kundeforholdet, og til salgs- og markedsføringsformål. I tillegg sikrer de automatiserte prosessene at henvendelser fra nettsiden blir inkorporert i salgsprosessene på en sømløs og brukervennlig måte. Det sikrer at kontaktpersonene internt følger opp ulike oppgaver i en salgsprosess.
Gjennom samarbeidet har TRY blant annet hjulpet 24SevenOffice med:
TRY Dig
HubSpot-rådgiver
TRY Dig
Rådgiver og leder for HubSpot
camilla.gundersen@try.no
TRY Dig
HubSpot-rådgiver
fredrikke.eriksson@try.no