Board for Kredinor. No worries, this summer, we'll help you make it.

Ny posisjon og visuell identitet for Norges største inkassoselskap

  • Kunde Kredinor
  • Prosjekt Ny posisjon og visuell identitet
  • År 2022-2023

Leveranse

Design Visuell identitet Animasjon Merkevarestrategi Kommunikasjon Film

 

Kredinor er Norges største inkassoselskap med en historie innen gjeldshåndtering fra 1905. I forbindelse med fusjonen med Modhi i 2021 la nye Kredinor en plan for å ta fatt i en tabubelagt bransje og gjøre det lettere for folk og bedrifter å ha orden i sin økonomi.

Utfordring

Da TRY kom inn i prosessen var strategien lagt. Det var likevel et behov for å tydeliggjøre posisjon og personlighet for å få en bedre historiefortelling.

En tydeligere merkevareplattform, et kommunikasjonskonsept tilpasset B2C og et visuelt konsept ga en helhetlig plattform. Det gjorde det lettere for ledergruppen i Kredinor å ta beslutninger basert på hva som er riktig for selskapet i stedet for personlige visuelle preferanser.

Ved å strekke ut en hjelpende hånd for å finne en løsning sammen, var  målet at merkevaren skulle gå fra å være «en bøddel til en bestevenn». Ingen liten oppgave.

Løsning


Designsystemet tar utgangspunkt i et distinkt symbol som opptrer som en katalysator for resten av identiteten. For å møte den nye posisjonen har vi hatt fokus på å gjøre språket og fremtoningen til Kredinor mer tilgjengelig og imøtekommende. Målet har vært å redesigne brukeropplevelsen slik at de som er i kontakt med selskapet skal oppleve mindre stress og heller sitte igjen med et inntrykk som er preget av lettelse og en følelse av mestring. Kredinor har fått en verktøykasse som fungerer på tvers av de flater det er foreløpig er laget kommunikasjon for. Med en volumknapp som kan skrus opp og ned kan kommunikasjonen tilpasses til ulike målgrupper og kanaler.

Vi gleder oss til å følge Kredinor når de tar fatt på sin nye reise!

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Kontaktpersoner

  • Tonje Jæger

    Tonje Jæger

    TRY Design

    Leder

  • Helen Holthe

    Helen Holthe

    TRY Design

    Merkevare- og designrådgiver

Arbeider

Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.