Tonje Jæger
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
Leveranse
Da TRY kom inn i prosessen var strategien lagt. Det var likevel et behov for å tydeliggjøre posisjon og personlighet for å få en bedre historiefortelling.
En tydeligere merkevareplattform, et kommunikasjonskonsept tilpasset B2C og et visuelt konsept ga en helhetlig plattform. Det gjorde det lettere for ledergruppen i Kredinor å ta beslutninger basert på hva som er riktig for selskapet i stedet for personlige visuelle preferanser.
Ved å strekke ut en hjelpende hånd for å finne en løsning sammen, var målet at merkevaren skulle gå fra å være «en bøddel til en bestevenn». Ingen liten oppgave.
Designsystemet tar utgangspunkt i et distinkt symbol som opptrer som en katalysator for resten av identiteten. For å møte den nye posisjonen har vi hatt fokus på å gjøre språket og fremtoningen til Kredinor mer tilgjengelig og imøtekommende. Målet har vært å redesigne brukeropplevelsen slik at de som er i kontakt med selskapet skal oppleve mindre stress og heller sitte igjen med et inntrykk som er preget av lettelse og en følelse av mestring. Kredinor har fått en verktøykasse som fungerer på tvers av de flater det er foreløpig er laget kommunikasjon for. Med en volumknapp som kan skrus opp og ned kan kommunikasjonen tilpasses til ulike målgrupper og kanaler.
Vi gleder oss til å følge Kredinor når de tar fatt på sin nye reise!
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
TRY Design
Merkevare- og designrådgiver
helen.holthe@try.no
+47 992 84 801
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom