Tonje Jæger
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
Leveranse
Peer Gynt blir ofte omtalt som Norges nasjonalepos. En stor bredde av norske aktører bruker derfor det ikoniske Peer Gynt navnet og illustrasjonen av Peers bukkeritt for å markedsføre seg.
Festivalen var nødt til å differensiere seg fra disse, og befeste sin posisjon som autoriteten på Peer Gynt i Norge. Målet var å forene den lange historien med et moderne uttrykk - finne et grep som kunne aktualisere og nytolke Peer Gynt på samme måte som stykket nytolkes gjennom de ulike produksjonene årlig.
Identiteten er bygget rundt et typesnitt inspirert av den tradisjonelle lafteteknikken som er særegen for Gudbrandsdalen, og som finnes på gården der den ekte Per Gynt bodde i Nord-Fron på 1800-tallet. Typesnittet bidrar til å balansere opprinnelsen med det kontemporære, som er akkurat det gjestene på festivalen opplever.
Identiteten er basert på et fleksibelt system som gjør det lett for festivalen å bli tydelige på tvers av alle kanaler og flater de er tilstede - fysisk eller digitalt.
Festivalen ble gjennomført i ny visuell identitet sommeren 2022. Et viktig mål er å bidra til lokal verdiskaping og publikum bidro til rekordhøy omsetning for aktørene i området under festivalperioden denne sommeren.
90% av de besøkende kom fra andre kommuner, og flere var utenlandsreisende (13 land). Festivalen ble utsolgt med 28.000 besøkende og totalt 23.481 billetter solgt. Mediadekningen har overgått alle tidligere år og 38% besøkte festivalen for første gang.
Peer Gynt AS Publikumsundersøkelse, “NPU Kulturmonitor”.
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
TRY Dig
CCO
Mye har skjedd siden 1998, og selv om vi har laget mange reklamefilmer så har vi laget veldig mye annet vi er stolte av også. Derfor har vi bygget et univers med arbeider du kan utforske.
Helsedirektoratet
Kostrådene – informasjonskampanje for HelsedirektoratetHelsedirektoratet
Generasjon Fri – holdningskampanje om nikotinbruk blant ungeWWF International
The Climate Games - Global kampanje under OL i ParisNorwegian
Ny sikkerhetsbrosjyre for NorwegianSmedvig Eiendom
HubSpot CRM-implementering for Smedvig Eiendom