
Tonje Jæger
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
Leveranse
Milrab ønsket å formidle merkehistorien og knytte seg tettere til målgruppene. Kundegruppen besto i stor grad av menn. Det lå derfor et åpenbart potensiale i å appellere mer på tvers av kjønn. De ønsket en identitet som kunne gjøre selskapet robuste for vekst-bykst og nye markeder.
Vi utviklet konseptet "A Rank Above". Konseptet beholder dermed en tydelig link til Forsvaret, men utvider assosiasjonene. M-en i symbolet skaper en tydelig link til merkenavnet og bidrar til å styrke kjennskap og gjenkjennelighet. Men det kan like gjerne til minne om fjellandskap, puls-topper, militære distinksjoner - eller en videreføring av ørnen, svært stilisert. Det var viktig for Milrab at identiteten fremsto med militær presisjon og tekniske detaljer i både font og fargebruk.
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219