CRM & Marketing Automation

Vi tar vare på relasjonen mellom merkevaren din og kundene dine - på en relevant, engasjerende og aktiverende måte.

Hva er CRM?

Markedsføringsfaget "Customer Relationship Management" har som formål å ta vare på det viktigste en bedrift har - relasjonen de har til kundene sine. Ved bruk av data, innsikt, strategi, kreativitet og teknologi, skaper vi kundedialoger som møter kundenes behov i de kanalene de foretrekker, på det tidspunktet som passer de best. Det øker kundeverdien og reduserer kundefrafall.

 

Kundebevaring

Når vi jobber med CRM-faget fokuserer vi i all hovedsak på det som skjer etter at et kjøp har blitt gjennomført. Vi hjelper merkevarer med å leve opp til det som fikk kunden til å kjøpe produktet eller tjenesten i utgangspunktet, og å predikere kundens nye behov, for så møte de med gode løsninger. På denne måten får kunden lyst til å fortsette å handle hos merkevaren og å være lojal. 

image

Våre partnere – vi har valgt å satse på HubSpot CRM og Voyado, men har god erfaring med generell CRM-rådgivning og har partnerskap som sørger for at du får den hjelpen du trenger

  • Et ledende MA-system spesielt laget for B2C og e commerce.

    Les mer

  • Et ledende CRM- og MA-system spesielt laget for B2B-bedrifter.

    Les mer

  • Vi har også et strategisk partnernettverk innenfor e commerce.

    Les mer

Fordelsprogram

Vi bistår bedrifter med å samle inn egeneid data om kundene, og å bruke denne dataen til å skape engasjerende og personaliserte merkevareropplevelser. Dette gjøres ofte ved bruk av fordelsprogrammet til bedriften, som eksisterende kunder og potensielle kunder kan bli medlem av ved å dele informasjon om seg selv. Til gjengjeld får medlemmene tilgang til eksklusive og skreddersydde fordeler, som de kan velge å kjøpe eller å ta i bruk.

 

Kanaler

Digitale kanaler som tradisjonelt brukes til kundebevaringsaktiviteter og fordelsprogrammer er e-post, SMS, push-notifikasjoner og tilhørende landingssider. Dette er kanaler vi bistår bedrifter med å bruke i en 1:1-kontekst, ved hjelp av data fra et CRM-system og teknologien til et Marketing Automation-system.

image

CRM-tjenestene våre

Dette er det vi kan bistå deg og din bedrift med:

 

  • Analyse og innsikt 
  • Kundereisekartlegging
  • Audit av eksisterende kundedialog og e-postmarkedsføring
  • Strategi for kundebevaring og e-postmarkedsføring
  • Utforming av kundedialog og uttak i e-post, SMS, push-notifikasjoner og landingssider
  • Arbeidsmetodikk- og verktøy for CRM-team
  • Håndbøker / guidelines for kundedialog og e-postmarkedsføring
  • Operasjonalisering i CRM- og Marketing Automation-systemer (vi er systemuavhengige)
image

KPI-ene vi jobber etter

Hvilke KPI-er man velger er avhengig av hvilke mål man jobber mot og kanalen man jobber med. Disse KPI-ene er de vi har mest erfaring med:

 

  • Rekruttering av abonnenter og medlemmer
  • Oppsalg, mersalg, kryssalg og gjentatte kjøp
  • Redusere kundefrafall (churn)
  • Øke engasjementrater
  • Øke kundeverdi
  • Øke kundetilfredshet
  • Redusere avmeldeingsrate
  • Øke trafikk til nettside, butikk eller andre tjenesteplattformer
  • Customer Engagement Score
  • Customer Lifetime Value (CLV)
  • Net Promoter Score (NPS)

image

Dette sier tidligere kunder

De Norske Bokklubbene

 

"Vi valgte TRY fordi vi kunne komme i gang raskt og det var mulig med en fort inn og fort ut løsning (uten at vi bandt oss til mennesker og teknologi på ubestemt tid). På denne måten kunne vi ha en konsulent i en kort periode mens vi jobbet med å rekruttere en person til samme stilling. I tillegg var konsulenten i TRY såpass tech-savvy og teknologi-uavhengig at det gikk helt greit å bruke det systemet som vi allerede bruker. Vår erfaring er at de fleste CRM-konsulenter er "gift" med en spesifikk merkevare/teknologi. Det var ikke tilfelle med konsulent fra TRY, noe som var positivt (og helt nødvendig) for oss".

 

-Arnbjørn Marklund, CMO

image

Arbeidsprosess

Vi bistår bedrifter i alle aspekter av arbeidsprosessen - fra start til lansering til optimalisering. Vi ser på det som en «never ending loop» hvor vi tester, lærer og optimaliserer - for så å gjøre det på nytt igjen.

 

Vi tror ikke på at det finnes en «one size fits all»-løsning. Hver kunde vil ha en unik problemstilling. Så hvordan vi går frem vil derfor variere fra kunde til kunde, og prosjekt til prosjekt.

 

For å støtte oss i arbeidet har vi flere arbeidsmetodikker vi kan ta utgangspunkt i.

image

Kontakt oss

Høres dette ut som noe for deg og din bedrift? La oss ta en uforpliktende prat.

 

Julie Lium, CRM & Marketing Automation-rådgiver i TRY Dig

image