Henrik Sørhaug
TRY Dig
COO & leder digital handel
henrik.sorhaug@try.no
+47 482 40 591
commercetools er en skybasert e-handelsplattform bygget som API-first. Det betyr at plattformen passer perfekt for skreddersydde handelsopplevelser. Plattformen er kraftig og skalerbar, som gjør det lett å integrere med andre tjenester. Dette gjør at commercetools enkelt støtter multikanalstrategier slik at brukerne kan selge produkter gjennom både fysiske og digitale kanaler. commercetools er særlig populær blant større virksomheter som trenger en robust og skalerbar e-handelsplattform.
ARK, Norges største bokhandelkjede, har i samarbeid med TRYs eCommerce-team utviklet en ny nettbutikk (ARK.no) - med commercetools som motor. Med over tre millioner produkter tilgjengelig digitalt og 150 fysiske butikker over hele landet, ønsket ARK å heve sin digitale tilstedeværelse, forbedre brukeropplevelsen, effektivisere interne arbeidsprosesser og øke sin konkurranseevne i markedet.
Da vi i TRY Dig bestemte oss for å satse tungt mot retailere og andre aktører som ønsker å skape bruker- og kundereisen i verdensklasse, gjorde vi vår egen "DD" hva gjelder e-handelsplattformer i markedet. Har er våre 5 viktigste grunner til at vi gikk med commercetools som en av våre prefererte plattformer:
Api-først tilnærming: commercetools benytter en API-først strategi som gir kunder fleksibiliteten til å designe unike kunde- og brukeropplevelser ved å integrere ulike tjenester og teknologier. Denne tilnærmingen gjør det mulig å skreddersy og utvide funksjonalitet uten begrensningene til en "old-fashioned", monolitisk plattform.
Modulær struktur og oppbygging: Plattformen tilbyr modulære komponenter som kan settes sammen for å tilpasse og skalere forretningsbehov. Denne såkalte "composable" arkitekturen støtter våre kunder med å være smidige og tilpasse seg raskt til markedsendringer uten å måtte revurdere hele sin e-handels-stack.
Skybasert og skalerbar: Plattformen er bygget bygget på en robust, skybasert infrastruktur som sikrer høy ytelse og skalerbarhet. Det støtter virksomheter i deres vekstfase og kan håndtere store volumer av transaksjoner og data effektivt.
Omnichannel-støtte: Plattformen gir sømløs integrasjon over forskjellige salgskanaler, inkludert nettbutikker, mobile applikasjoner, sosiale medieplattformer og fysiske butikker. Dette hjelper bedrifter å tilby en konsistent og sammenhengende kundeopplevelse på tvers av alle kanaler og interaksjoner med brukere og kunder.
Innovasjon vi heier på: commerceTools er kontinuerlig oppdatert med de siste teknologiene og funksjonene, noe som gir brukerne tilgang til nyeste beste praksis og innovasjoner innen e-handel. Dette gjør det mulig for bedrifter å være foran i konkurransen ved å raskt implementere nye funksjoner og forbedringer.
Vi tror at vi i all beskjedenhet at vi har det teamet som det siste året har implementert det største og mest komplekse commercetools-prosjektet i det norske markedet. Dette gjør at du som kunde hos oss, får tilgang til et et flerfaglig team med helt oppdatert commercetools-erfaring og kompetanse. Ta kontakt så forteller vi gjerne mer!
commercetools passer for e-handelskunder som trenger en høy grad av tilpasning og fleksibilitet for virksomhetens nettbutikk og digitale kanaler. Bedrifter og organisasjoner som fokuserer på en omnichannel-strategi, vil særlig dra nytte av plattformens evne til å integrere sømløst med eksisterende systemer og tjenester. commercetools passer også for kunder som prioriterer det vi kaller «kontinuerlig innovasjon» fordi plattformen tillater utviklere å implementere nye funksjoner og tjenester effektivt uten større oppdateringer på plattformen.
TRY Dig
COO & leder digital handel
henrik.sorhaug@try.no
+47 482 40 591
TRY Dig
CCO
TRY Dig
Senior UX-designer
claire.linden@try.no