Tre gull og totalt ni medaljer under årets Gulltaggen gjør TRY til det mestvinnende byrået i år. – Grunn til å være veldig stolt, sier administrerende direktør Sindre Beyer.

TRY stakk av med hele ni medaljer på Gulltaggen 2025 og ble det klart mestvinnende byrået under årets prisutdeling på Carls i Oslo torsdag kveld.   

Med tre gull, to sølv og fire bronse forsvarte byrået tittelen fra i fjor – og doblet nesten antallet medaljer. 

 – Jeg er utrolig stolt over hva huset vårt får til. Dette er en viktig anerkjennelse for TRY som byrå, og det viser at vi leverer i toppklasse, sier Beyer. 

TRY hentet inn tre gull for tre helt ulike kunder, noe som viser bredden i kompetansen. De tre gullvinnende arbeidene var «The Anycation Hotel» for hotellkjeden Strawberry, «The Worn Once Dress» for Northern Playground og «Amundsen» for merkevaren med samme navn. 

 

Digitalt fokus 

De tre gullene ble vunnet i kategoriene «Media – Kampanje», «Innhold – Influencermarkedsføring» og «Teknologi og design – Nettsider». I tillegg til gullmedaljene tok byrået hjem to sølv og fire bronse. 

Kreative ledere i TRY, Egil Pay og Lars Joachim Grimstad, mener suksessen handler om å sette fokus på de plattformene flesteparten av Norges befolkning er på. 

– Det har aldri vært viktigere å ha fokus på det digitale enn nå, så Gulltaggen er viktig for oss, sier Pay. 

 

No rest for the wicked 

Med 13 nominasjoner hadde TRY flest nominerte arbeider på årets Gulltaggen. At tre av gullene gikk til tre helt ulike kunder, er noe byrået er særlig fornøyde med. 

 Selv om torsdagens resultater var svært gode, understreker Lars Joachim Grimstad at det nå gjelder å kjøre på videre. 

– Dette betyr ikke at vi kan hvile på laurbærene. Allerede i morgen starter jobben med å lage gull for 2026, sier Grimstad. 

Gulltaggen er prisutdelingen som feirer digital kreativitet i Norge, og arrangeres av Kampanje. I fjor tok TRY hjem fem medaljer, inkludert tre gull. Årets ni medaljer representerer derfor en klar fremgang for byrået.