Lars Joachim Grimstad Kreativ leder, TRY Reklame
Lars Joachim Grimstad er kreativ leder og tekstforfatter i TRY Reklamebyrå.
Han har studiebakgrunn fra UiO med en cand.mag-grad (jus + statsvitenskap).
Han har vært tekstforfatter i reklamebransjen siden 1999 – hele tiden i team med Egil Pay (AD). De jobbet sammen i Dinamo Reklamebyrå 1999-2007, men siden 2007 har de vært i TRY. Lars Joachim har vært kreativ leder begge steder, de siste årene i tospann med Egil.
Sammen har de vunnet et stort antall reklamepriser over hele verden, inkludert gull i Cannes, Clio, Eurobest, Epica og mange flere. De har også vunnet Kreativt Forums Ærespris.
I TRY reklamebyrå har han blant annet jobbet med kunder som DNB, Tine, Telia, Equinor, Canal Digital og Telia.
I 2012 debuterte han som skjønnlitterær forfatter med ”Barna som forsvant” (nominert til ARKs barnebokpris). Siden har han utgitt ”Solkongen” (2014, nominert til Brageprisen og ARKs barnebokpris), ”Egoland” (2016, vinner av Bokslukerprisen) og «Meningen med Leif».