Det er med stor glede vi ser at TRY-huset er solid representert på årets ANFO Effekt-shortlist, med konsepter og kampanjer som er utviklet i samarbeid med åtte kunder og mediebyråpartnere: Gilde, DNB, Telia, Freia, Vipps, SATS, Lano og Jif.

– Det er fantastisk å se at vi fortsetter å levere kommunikasjon som ikke bare er kreativ, men som også skaper reell verdi og effekt for kundene våre. Denne bredden av caser viser at vi virkelig mestrer å skape resultater gjennom kreativitet på tvers av bransjer og kategorier, sier styreleder og leder i TRY Reklame, Kjetil Try. 

I ANFO Effekts historiske oversikt ligger TRY på topp med 115 poeng, med søsterbyrået POL på en sterk andreplass med 62 poeng. Sammen har TRY-familien dermed satt et tydelig preg på konkurransen gjennom årene.  

Bak tallene ligger en sterk portefølje av effektive kampanjer som har skapt dokumenterte resultater for kundene, og som har gitt blant annet åtte gull- og åtte sølvmedaljer. 

Anfo-effekt-medaljeoversikt-reklame-pr-240323

Bredde i leveransene 

Årets shortlistede arbeider viser også byråets bredde, fra DNBs arbeid for fremtidens forbilder med «Hun investerer» til Vipps som tok markedsandeler på netthandel og Telias suksessfulle relansering av Telia X. 

Kampanjene viser tydelig hvordan kreativ kommunikasjon kan skape målbare resultater på tvers av bransjer og utfordringer. 

ANFO Effekt, som nå arrangeres for 13. gang, har etablert seg som en av bransjens viktigste arenaer for å dokumentere effekten av markedskommunikasjon. Med over 1200 innsendte caser gjennom historien, representerer konkurransen et solid fundament for å vurdere kommunikasjonens verdiskaping. 

Prisutdelingen finner sted 5. mars.