Både TRY Dig og TRY Opt vant førsteplasser under kåringene på den årlige byrådagen torsdag. Samtidig ble en eventyrlig seiersrekke brutt. - Jeg er både stolt og mer kamplysten, sier administrerende direktør Sindre Beyer.

Under kåringen av årets byråprofil under Byrådagen torsdag, stakk TRY Dig av med prisen for årets teknologi- og designbyrå, mens TRY Opt ble årets mediebyrå. CEO i  TRY Dig, Barbro Fagerbakk, er svært fornøyd med resultatet.   

– Det er selvfølgelig ekstremt gøy å vinne. Det er absolutt ikke noe vi tar for gitt. Vi har en ambisjon om å være det beste design- og teknologibyrået i Norden, og det er herlig å få en bekreftelse på at vi gjør noe riktig, sier Fagerbakk. 

Kåringen av årets byråprofil ble gjennomført torsdag, og for TRY ble det en dag som viser bredden i organisasjonen. I tillegg til TRY Dig og TRY Opts førsteplasser fikk TRY Reklame andreplass som årets reklamebyrå, og TRY Råd andreplass som årets PR-byrå. 

 

Stolt over bredden 

Administrerende direktør i TRY, Sindre Beyer, sier at det totale bildet viser styrken i TRY-huset. 

– Når vi ser på bredden i resultatene våre, er det mye å være stolte av. At vi tar førsteplasser i både teknologi- og design og media, viser at vi leverer på tvers av fagområdene våre. Jeg er utrolig stolt av kollegene våre, og spesielt vil jeg gratulere Barbro og teamet i TRY Dig, og folkene i TRY Opt, sier Beyer.

For TRY Dig er seieren en bekreftelse på at byrået har lyktes med å bygge et sterkt fagmiljø innenfor design og teknologi. Fagerbakk og teamet hennes har de siste årene jobbet systematisk med å styrke kompetansen og levere prosjekter som kombinerer kreativitet med teknologisk tyngde. 

TRY Opts seier som årets mediebyrå viser at byrået fortsetter å levere sterke resultater for kundene sine i en stadig mer kompleks mediehverdag. 

Andreplassene til TRY Reklame og TRY Råd viser også at TRY leverer kvalitet på tvers av hele organisasjonen. 

 

God konkurranse løfter bransjen 

I år ble TRY Reklame for første gang på 22 år ikke kåret til årets reklamebyrå  
 – Vi gratulerer selvfølgelig Morgenstern med seirene. Det at de vinner i år, viser at vi jobber i en bransje der vi aldri kan hvile på laurbærene. God konkurranse gjør oss alle bedre, og det er akkurat sånn det skal være, sier Beyer. 

Han mener den sterke konkurransen i bransjen bidrar til at norske byråer fortsetter å utvikle seg og levere kvalitet til kundene. 

– Vi tar med oss motivasjonen fra årets resultater inn i 2026. Vi har ambisiøse mål, et fantastisk team og noen av Norges beste kunder. Det gir oss alt vi trenger for å fortsette å levere på toppnivå, sier Beyer.