Stine Ekstrøm Head of SEO, TRY Opt
Stine er rådgiver og faglig ansvarlig for SEO (søkemotoroptimalisering) i TRY Opt. Stine har vært en dedikert SEO-rådgiver siden 2018, og med 2 års erfaring fra SEM (søkemotormarkedsføring) før det, har hun en god forståelse for digitale søkstrategier og ser synergier mellom betalt og fortjent synlighet i søkemotorene. Stine har jobbet hands-on på kundeprosjekter hele veien, blant annet for Dressmann, Telia, Jernia, Pfizer, og Visma ERP. Hun er særlig opptatt av samspillet mellom innsikt og strategi, og at optimalisering og produksjon skjer i tråd med beste praksis. Dette er viktig for å fange målgruppens etterspørsel og svare på deres intensjon, og er en arbeidsmetodikk som har bidratt til økt synlighet og styrket kundenes digitale tilstedeværelse.
I sin rolle som fagansvarlig for SEO, har hun et ansvar for å bygge synergier på tvers av andre fagmiljøer. Hun jobber derfor tett med flere fagmiljøer i TRY Opt, teknoligibyrået, og PR og kommunikasjonsbyrået på TRY-Huset. Hun behersker alle aspekter av SEO, fra teknisk optimalisering av nettsider til utvikling av innholdsstyring og datadrevet / innsiktsdrevet tilnærming til forbedring. Hennes ekspertise på fagområdet strekker seg til organisk synlighet på alle søkemotorer, inkludert YouTube og Google maps.