Frokostseminar 28.mai: Få tak i den kompetansen du trenger – bli god på Employer Branding (Bergen)

Skrevet av TRY
Publisert
Tema
Event
IMG_7138 (1)-1

Det er knallhard konkurranse om å få tak i folk i arbeidsmarkedet i Vestland. Det har rett og slett blitt virksomhetskritisk å bygge et sterkt employer brand.

Dato: 28. mai

Tid: 08.30–10.00 – dørene åpner 08.00  

Sted: TRY Bergen, Kong Oscarsgate 66–68 

Det blir kaffe og noe å bite i.  

6 av 10 bedrifter i Vestland mangler ansatte med viktig kompetanse, viser NHOs kompetansebarometer. Mange får ikke tak i folkene de trenger, og hele 2 av 3 bedrifter mangler folk med relevant kunnskap for å ta i bruk kunstig intelligens. 

Vi vet at regionen vår lekker kompetanse til hovedstaden. Skal vi nå ambisiøse mål og sikre vekst i Vestland, er vi helt avhengig av å tiltrekke og beholde ansatte som skal løse avgjørende oppgaver for fremtiden. Derfor har det blitt virksomhetskritisk å prioritere employer branding. Det handler om å bygge et tydelig omdømme som arbeidsplass, og nå ut til jobbsøkere med relevante budskap.  

På frokostmøtet får du:

  • Innsikt i hva dagens jobbsøkere ser etter hos en arbeidsgiver.

  • En oppdatering om kompetansebehov og muligheter i regionen. Har vi den tiltrekningskraften som trengs?

  • Konkrete råd om hvordan din virksomhet, gjennom strategisk og kreativt arbeid med employer branding, stiller sterkere i konkurransen om de riktige folkene. 


Employer branding er et sentralt verktøy for Vestlandsregionens attraktivitet. Stikk innom oss, få faglig påfyll og sikre at du får tak i de hodene du trenger.  

Program:

Hvorfor employer branding er viktigere enn noen gang og hvordan legge en god employer branding-strategi?
– André Evju, employer branding-rådgiver i TRY

André Evju er utdannet siviløkonom, og jobber til daglig som rådgiver i TRY innenfor fagfeltene employer branding, merke- og kommunikasjonsstrategi. Han har bred kommersiell bakgrunn, med erfaring fra finans og flere oppstartsselskaper. Før TRY gründet André restaurantkjeden TUNCO, der han var ansvarlig får både rekruttering og employer-branding for selskapet. 
 
Hvordan utnytte kanalene best mulig for å bygge et godt employer brand.  
– Sander Svardahl, rådgiver og fagansvarlig for B2B og LinkedIn i TRY

Sander Svardahl jobber som rådgiver og fagansvarlig for B2B og LinkedIn i TRY, og jobber hovedsakelig med rådgivning ved kjøp av annonsering og aktiviteter i digitale medier. Han har inngående erfaring med employer branding og rekrutteringskampanjer for et bredt spekter av selskaper, samt noen av Norges største merkevarer.

Har Vestlandet den tiltrekningskraften som trengs?
– Ann-Kristin Kristoffersen, næringspolitisk rådgiver i Bergen Næringsråd.

Ann-Kristin jobber som næringspolitisk rådgiver i Bergen Næringsråd, med særlig fokus på kompetanse, mangfold og inkludering. Hun har flere års erfaring fra NHO sitt regionkontor på Vestlandet, og har bakgrunn fra fiskerinæring og olje og gass. 

Kontaktpersoner

  • Henrik Sørhaug

    Henrik Sørhaug

    TRY Dig

    Leder Digital Handel

  • Martin Jensen

    Martin Jensen

    TRY Dig

    CTO