CRO

Ønsker du å øke konvertering? La vårt vekstteam finne ut av hvor kundene faller av, og hva vi kan gjøre for å skape vekst gjennom vår metodikk for konverteringsoptimering (CRO).  
 

image
image

Hva er CRO?

Konverteringsoptimering (CRO) handler om mer enn bare farger, knapper og hvordan du skriver tekst. Det handler om å identifisere og løse barrierer som kan hindre brukere i å konvertere på et nettsted, i en kalkulator eller i en app. Deretter tester man metodisk for å finne de beste løsningene. 

Helhetlig tilnærming

Det er mye å tjene på å jobbe metodisk med CRO, men for å få best effekt av metodikken er det det viktig å få oversikt over de mange faktorene som spiller inn. Hvor kommer trafikken fra, hvilke satsningsområder skal vi fokusere på, hva slags backlog sitter dere på fra før?

 

Derfor innleder vi gjerne med en workshop for å kartlegge bedriften din som en helhet. Alt fra posisjonering i markedet, varekostnader, hvor ofte kundene returnerer – til hvordan nettsiden eller nettbutikken er konkurransedyktig i henhold til benchmark. 

 

image

Lav risiko og enkelt å komme i gang

Å få verdi igjen for investeringene man gjør ligger i beinmargen til metodikken til CRO.

 

I tillegg til innledende workshop gjør vi en audit av nettsidene dine hvor vi kartlegger brukeropplevelse (UI/UX), SEO og andre viktige parametere for å konvertere trafikk til salg.

 

Deretter lager vi en prioritert handlingsplan hvor vi definerer hva som bør utføres fortløpende, hva som bør testes og hva som må undersøkes videre. 

 

Denne innsikten kan du enten ta med deg internt hvis du har et eksisterende team på design og utvikling. Dersom du ikke har det setter vi gjerne opp et dedikert team til deg hos oss.

image

Slik kommer vi i gang

  • 01 Kjemimøte ☕️
  • 02 Workshop 🖍️
  • 03 Helsesjekk 🔎
  • 04 Tiltaksplan 🗺️
  • 05 Samarbeidsform 🫱🏻‍🫲🏽
  • 06 Test & rapport 🚀

Når bør du starte med konverteringsoptimering?

Nå! Selv om det krever en viss mengde trafikk for å få signifikante svar gjennom metodisk testing, er det ingenting som stopper deg fra å bruke metodikken fra CRO-rammeverket. Er trafikken mindre, går vi mer kvalitativt til verks ellers ser om det er andre tiltak vi kan gjøre for å konvertere.

 

Vi tar gjerne en titt under panseret på hva som kan være årsaken til at du ikke når salgsmålene. Dette gjør at du jobber mer innsikt- og datadrevet når du prioriterer tiltak for tiden som kommer. Da er du sikret at du jobber med det som faktisk skaper effekt. 

Hvem jobber du med hos oss?

Vi har faste rådgivere som settes sammen med et skreddersydd team basert på deres behov.

Noen ganger trenger vi å se på trafikk og kanalmiks sammen med en performance-spesialist, andre ganger går vi løs på UX/UI avhengig av hvor i salgstrakten du mister kundene dine.

 

image

Hvordan legger du opp markedsbudsjettet for neste år?

Det er tøffe økonomiske tider for mange, og viktigheten av å prioritere riktige tiltak for vekst er mer prekært nå enn noen gang, skriver Stine Stenhaug, strategisk rådgiver i TRY Dig i denne kommentaren.

image
  • Stine Stenhaug

    Stine Stenhaug

    TRY Dig

    Strategisk rådgiver

  • Andreas Roel Vevle

    Andreas Roel Vevle

    TRY Dig

    Rådgiver for digital synlighet og prosjektleder

  • John Tøsse Kolvik

    John Tøsse Kolvik

    TRY Dig

    Lead Customer Experience

Dette sier tidligere kunder

De Norske Bokklubbene

 

"Vi valgte TRY fordi vi kunne komme i gang raskt og det var mulig med en fort inn og fort ut løsning (uten at vi bandt oss til mennesker og teknologi på ubestemt tid). På denne måten kunne vi ha en konsulent i en kort periode mens vi jobbet med å rekruttere en person til samme stilling. I tillegg var konsulenten i TRY såpass tech-savvy og teknologi-uavhengig at det gikk helt greit å bruke det systemet som vi allerede bruker. Vår erfaring er at de fleste CRM-konsulenter er "gift" med en spesifikk merkevare/teknologi. Det var ikke tilfelle med konsulent fra TRY, noe som var positivt (og helt nødvendig) for oss".

 

-Arnbjørn Marklund, CMO

image