Employer branding og internkommunikasjon

Det er stor konkurranse om å nå ut til de riktige kandidatene. TRYs erfarne rådgivere bistår med effektiv employer branding i hele prosessen fra strategi via kreative uttak til intern aktivering og implementering.

Employer branding er virksomhetskritisk

Vi har lav arbeidsledighet i Norge, og mange konkurrerer om å nå ut til de samme kandidatene. Det har blitt virksomhetskritisk å bygge et sterkt employer brand. En sterk merkevare som arbeidsgiver effektiviserer ansettelsesprosessen og bidrar til engasjerte ansatte, høyere lønnsomhet og økt produktivitet.

 

Hva bistår TRY med innen employer branding?

 

  • Innsikt og analyse for å finne det unike ved dere som arbeidsgiver.

  • Utvikling av deres medarbeiderløfte (EVP) og oppsett av et eget EVP-rammeverk med motivasjonsfaktorer, løfter og bevis.

  • Utforming av en egen employer branding-strategi med kommunikasjonsmål, målgrupper, innholdsplan, tiltak og lanseringsplan.

  • Produksjon av employer brand book med retningslinjer for bruk av visuell profil i arbeidsgiverprofilering, malverk og verktøy. 

  • Gjennomføring av rekrutteringskampanjer med kampanjekonsept og -innhold, medieplan, effektmåling og rapportering. Vi lager blant annet materiell til stands og presentasjoner, innhold til stillingsannonser, film og tekst til karrieresider, podkast og materiell til betalte kanaler.

  • Gjennomføring av implementering av EVP for å skape intern stolthet og engasjement hos de ansatte.

 

TRYs erfarne rådgivere er faglig oppdatert på kjennetegn ved de mest attraktive arbeidsgiverne, hva kandidater ser etter og hvilke utviklingstrekk vi ser framover i arbeidsmarkedet. 

 

Employer branding henger tatt sammen med generell omdømmebygging, derfor sikrer vi at både intern og ekstern kommunikasjon styrker deres posisjon som arbeidsgiver. Vi tilpasser alltid omfanget til deres behov. 

image

Internkommunikasjon sikrer vekst og engasjement

Våre erfarne rådgivere innen internkommunikasjon bistår med innhold til alle interne kanaler og formater. Vi lar ikke internkommunikasjon handle kun om å «oppdatere intranett». I TRY tenker vi nytt om hvilke kanaler og virkemidler som gir mest effektiv internkommunikasjon. For våre kunder har vi utviklet intern podkast, Youtube-serier, plakater på overraskende steder (som på personaltoalettet) og andre nyskapende kommunikasjonsformer for å komme i dialog med ansatte. Vi skriver tekst, leverer film og bilder, tar opp lyd i vårt podkaststudio og lager både plan for og innhold til større interne lanseringer og kampanjer.

 

Leder- og endringskommunikasjon 

 

Vi bruker erfaringsbaserte verktøy for å støtte ledere, ledergrupper og virksomheter gjennom endrings- og omstillingsprosesser. Vi er en partner som både gir strategiske råd og utvikler budskap og kommunikasjon enten dere står foran en omorganisering, nedbemanning, flytting eller nye forretningsmuligheter. 

Våre erfarne rådgivere innen endringsledelse og endringskommunikasjon gir strategiske råd til toppledelse, ansvarlige for interne prosjekter, HR-avdelinger og kommunikasjonsavdelinger. Vi utvikler både overordnede strategier for internkommunikasjon, interne kommunikasjonsplaner for prosjekter og endringsprosesser, kanalstrategier og innholdsstrategier.  

image

Kontakt oss

  • Maiken Sørensen

    Maiken Sørensen

    TRY Råd

    Rådgiver

  • Mathilde Faldbakken

    Mathilde Faldbakken

    TRY Råd

    Rådgiver