Employer branding og internkommunikasjon
Det er stor konkurranse om å nå ut til de riktige kandidatene. TRYs erfarne rådgivere bistår med effektiv employer branding i hele prosessen fra strategi via kreative uttak til intern aktivering og implementering.
Employer branding er virksomhetskritisk
Vi har lav arbeidsledighet i Norge, og mange konkurrerer om å nå ut til de samme kandidatene. Det har blitt virksomhetskritisk å bygge et sterkt employer brand. En sterk merkevare som arbeidsgiver effektiviserer ansettelsesprosessen og bidrar til engasjerte ansatte, høyere lønnsomhet og økt produktivitet.
Hva bistår TRY med innen employer branding?
-
Innsikt og analyse for å finne det unike ved dere som arbeidsgiver.
-
Utvikling av deres medarbeiderløfte (EVP) og oppsett av et eget EVP-rammeverk med motivasjonsfaktorer, løfter og bevis.
-
Utforming av en egen employer branding-strategi med kommunikasjonsmål, målgrupper, innholdsplan, tiltak og lanseringsplan.
-
Produksjon av employer brand book med retningslinjer for bruk av visuell profil i arbeidsgiverprofilering, malverk og verktøy.
-
Gjennomføring av rekrutteringskampanjer med kampanjekonsept og -innhold, medieplan, effektmåling og rapportering. Vi lager blant annet materiell til stands og presentasjoner, innhold til stillingsannonser, film og tekst til karrieresider, podkast og materiell til betalte kanaler.
-
Gjennomføring av implementering av EVP for å skape intern stolthet og engasjement hos de ansatte.
TRYs erfarne rådgivere er faglig oppdatert på kjennetegn ved de mest attraktive arbeidsgiverne, hva kandidater ser etter og hvilke utviklingstrekk vi ser framover i arbeidsmarkedet.
Employer branding henger tatt sammen med generell omdømmebygging, derfor sikrer vi at både intern og ekstern kommunikasjon styrker deres posisjon som arbeidsgiver. Vi tilpasser alltid omfanget til deres behov.
Internkommunikasjon sikrer vekst og engasjement
Våre erfarne rådgivere lar ikke internkommunikasjon handle kun om å «oppdatere intranett». Vi tenker nytt om kanaler og virkemidler som gir effektiv internkommunikasjon. Sammen med våre kunder har vi utviklet intern podkast, YouTube-serier, plakater på overraskende steder i kontorlokalene og andre grep som gjør at dere kommer i dialog med ansatte.
Har dere behov for ekstra ressurser i forbindelse med bytte av interne verktøy, omstillingsprosesser eller annet, sitter vi gjerne hos kunde og løser oppgavene sammen med dere.
Hva bistår TRY med innen internkommunikasjon?
- Innsikt og analyse om interne kommunikasjonsbehov, kanaler og verktøy.
- Prosess for å erstatte Workplace med ny kanal, inkludert konkurrentanalyse, Proof of Concept, testing og implementering. Vi har kompetanse på Viva Engage, Slack, Workvivo, Guru og flere alternative verktøy.
- Utvikling av kanalstrategi og internkommunikasjonsstrategi – som henger sammen med kulturen og employer brandet deres.
- Produksjon av innhold til interne kanaler, som tekst, film, foto, fysiske flater og lyd i vårt podkaststudio.
- Interne lanseringer og kampanjer.
Leder- og endringskommunikasjon
Vi bruker erfaringsbaserte verktøy for å støtte ledere, ledergrupper og virksomheter gjennom endrings- og omstillingsprosesser. Vi er en partner som både gir strategiske råd og utvikler budskap og kommunikasjon enten dere står foran en omorganisering, nedbemanning, flytting eller nye forretningsmuligheter.
Våre erfarne rådgivere innen endringsledelse og endringskommunikasjon gir strategiske råd til toppledelse, ansvarlige for interne prosjekter, HR-avdelinger og kommunikasjonsavdelinger. Vi utvikler både overordnede strategier for internkommunikasjon, interne kommunikasjonsplaner for prosjekter og endringsprosesser, kanalstrategier og innholdsstrategier.