TRY styrker nordisk e-handelssatsing med erfaren CCO – målet er å bli Nordens beste

TRY har ansatt Eleyce Kavli som ny Head of E-Commerce. Med oppkjøpene av Made People og Frend i ryggen, forsterker selskapet ambisjonen om å bli den ledende e-handelsaktøren i Norden.
TRY kunngjør i dag ansettelsen av Eleyce Kavli som Head of E-Commerce. Kavli kommer med sterk kommersiell bakgrunn som tidligere CCO i bbhugme, hvor hun drev 25% vekst og global kommersiell strategi. Ansettelsen skjer samtidig som TRY ekspanderer kraftig i det nordiske e-handelsmarkedet.
Strategisk styrking av e-handelssatsingen
Med de nylige oppkjøpene av Made People i Stockholm og Frend, har TRY bygget opp et solid fundament for nordisk ekspansjon. Selskapet betjener allerede store kunder som ARK, Holzweiler, Amundsen, Stronger og Miss Mary.
– Med Eleyces kommersielle tyngde og våre strategiske oppkjøp har vi nå alle brikkene på plass for å ta en lederposisjon i det nordiske e-handelsmarkedet. Hun kommer inn akkurat når vi skal skalere TRY til å bli en seriøs aktør i regionen, sier administrerende direktør i TRY Dig, Barbro Fagerbakk.
Bred internasjonal erfaring
Kavli bringer med seg dokumentert erfaring fra ledende internasjonale selskaper:
- 3+ år som CCO i bbhugme med ansvar for global kommersiell strategi og 25% veksttakt
- Accenture-bakgrunn med fokus på data-drevne transformasjoner og strategisk rådgivning
- Retail-erfaring fra HomeChoice i Sør-Afrika, hvor hun ledet marketing for over 1 million aktive brukere
- Dokumenterte resultater innen team management og forretningstransformasjon
– Timingen er perfekt. TRY har styrket en allerede solid plattform med oppkjøpene, og jeg ser frem til å drive den kommersielle veksten videre. Det nordiske e-handelsmarkedet har enormt potensial, sier Eleyce Kavli.
Henrik Sørhaug, COO i TRY Dig, som tidligere har ledet e-handelsavdelingen parallelt med sine øvrige oppgaver, ser frem til å kunne fokusere fullt på driftsansvaret.
– Jeg er svært fornøyd med å få inn Eleyce til å lede vårt team på rundt 40 personer. Dette betyr at vi får en dedikert leder som kan fokusere fullt på kundene og de ansatte, mens jeg kan konsentrere meg om den operative utviklingen. Det er helt avgjørende når vi skal vokse i det tempoet vi planlegger, sier Henrik Sørhaug, COO i TRY Dig.
Nordisk vekststrategi
TRYs nordiske ambisjoner understøttes av:
- Etablerte kundeforhold med ledende merkevarer i Norge, Sverige og Island
- Teknisk ekspertise fra Made People og Frend
- Skalerbar plattform for videre ekspansjon
Selskapet har etablert seg som en betydelig aktør med kunder som spenner fra detaljhandel til internasjonale motemerker, og ser nå mot videre vekst i det nordiske markedet.
Kontaktpersoner
-
Barbro Fagerbakk
TRY Dig
Daglig leder
barbro.fagerbakk@try.no
+47 406 06 668