TRY Reklame vant Graphite Pencil for «Livet er ikke en IKEA-katalog»
Kampanjen vant i filmkategorien i den prestisjetunge internasjonale kreative konkurransen D&AD. TRY var det eneste av tre norske nominerte byråer som vant pris.
«Livet …» har tidligere vunnet i Eurobest, Epica, Sølvfisken og ikke minst årets Gullblyanten, hvor kampanjen og de individuelle filmene forsynte seg med to gull og to sølv. Og på tampen av 2023 erklærte velrenommerte Creative Review at kampanjen var én av årets ti beste i verden.
Vårt stolte kreative team, Caroline Riis og Eirik Sørensen er meget fornøyd med å vinne denne prisen.
«Å vinne i D&AD er veldig, veldig gøy – spesielt fordi det er en konkurranse hvor nåløyet er ekstra trangt. De beste jobbene sendes inn fra hele verden, men de deler hvert år ut ekstremt få priser. Også er det ekstra morsomt å vinne i filmkategorien sammen med store kampanjer fra blant annet Dove og Apple»
I tillegg var også TRY Design nominert i Branding med logo for «Dansekampen» for Norsk Danseforbund.