Northern Playground er en pioneer innen frilufts- og livsstilsklær i Norge. De har som ambisjon å endre vaner og holdninger til kleskonsum med sin annerledes forretningsmodell der hovedfokus er å få folk til å bruke og elske det de eier så lenge som mulig.

– Nettsiden vår er vår største kanal, og virkemiddel for å oppnå vekst og få ut vår visjon. Vi er helt avhengig av at den lever opp til dagens standard innenfor teknologi og brukeropplevelser og derfor har vi valgt TRY Dig som samarbeidspartner for å tilby et enda bedre produkt for kundene våre, sier Pardis Molavi, CMO i Northern Playground .

Designfilosofien til selskapet styres av høy kvalitet, testing, varighet og tidløst design og skal være en motpol til fast fashion. Bak dette ligger en målsetning om å minske forbruket av klær, og dermed verdens klesproduksjon. Blant annet har de en produktserie som heter “The Last”. Denne kolleksjonen er utviklet med et hårete mål om at det skal være den siste jakka du kjøper, noen gang.
 
Northern playground butikk
Målsetningene til Northern Playground er tydelige. De skal få deg til å elske og bruke produktene dine superlenge. Hvis alle gjør det, vil fotavtrykket fra klær gå drastisk ned. En viktig brikke for å oppnå dette, er å øke reach, kjennskap og kunnskap. En ny partner for videreutvikling av deres digitale kanaler er sentral for å få dette til.  Dette innebærer videreutvikling av deres nettbutikk og nettsider, og det er TRY Dig som har fått oppdraget om å tiltre som partner i dette arbeidet. 

Tre personer står på en hengebro i skogen

– Vi er avhengig av en tech-partner som ikke bare er råe på teknologi og netthandel, men også en partner som er rebelske og tenker utenfor boksen, slik som oss. Vi ønsker å videreutvikle nettsidene til å bli en plattform for vaneendring, og blant annet bygge vårt community videre de kommende årene, forteller Pardis Molavi, CMO i Northern Playground. 

– For oss er det spennende å få lov til å delta på reisen til Northern Playground. Det er et selskap med ambisiøse mål, og en klar retning. For å lykkes i å oppnå disse, så må vi også lykkes med å bidra til noe større enn den teknologiske riggen vi skal sette opp, sier Henrik Sørhaug, kundeansvarlig og leder for digital handel i TRY Dig. 

Siden 1998 har vi laget effektiv kommunikasjon for store og små kunder. Fra merkevarebyggende reklamefilmer og taktiske budskap til holdningsendrende kampanjer av samfunnsmessig betydning.