Sindre Beyer har blitt ansatt som ny konsernsjef (CEO) i TRY-gruppen. Grunnlegger, Kjetil Try, fortsetter som daglig leder i TRY Reklame og blir innstilt som ny styreleder i TRY-konsernet.

– Disse endringene kommer etter et initiativ fra Kjetil og vi tror dette er en god løsning som både sikrer kontinuitet og fornyelse, sier nåværende styreleder Rikke Reinemo i Ferd Capital. 

– Jeg gleder meg til å få mer tid til TRY Reklame. Det skjer mye spennende i bransjen og jeg har lyst til å konsentrere meg mer om kreativitet og merkevarebygging. Det er jo tross alt reklame som er faget mitt. Jeg skal fortsatt også jobbe for hele konsernet, men mer fra et styrelederperspektiv, sier Kjetil Try. 

Det er mindre tidkrevende å være styreleder enn konsernsjef, men hverdagen min blir ikke så veldig annerledes. Jeg går fra å ha to jobber til å ha en og en halv. 

TRY-konsernet består av 10 selskaper og dekker forretningsområder innen reklame, teknologi, rådgivning, design, innholdsmarkedsføring og mediebyråtjenester. De siste årene har konsernet særlig styrket seg innen teknologi og datadrevet markedsføring, noe som nå utgjør halvparten av inntektene.

– TRY er et fantastisk selskap med utrolig mange flinke folk innenfor en rekke fagmiljøer. At et selskap som er 26 år har klart å fornye og endre seg så mye som TRY har gjort de siste årene, er imponerende. Neste fase er å vokse videre, jobbe enda bedre på tvers av fagmiljøene og få kundene til å se TRY som den fremste vekstpartneren fordi vi kombinerer strategi, teknologi og kreativitet på en unik måte, sier påtroppende konsernsjef Sindre Beyer​​​​.  

Beyer har jobbet i TRY i 10 år og har hatt ulike posisjoner i konsernet. Han har ledet TRY Råd fra oppstarten til 2023 og har det siste året vært COO i TRY-konsernet.   

– Markedet utvikler seg mot full integrasjon mellom teknologi, markedsføring, forretningsstrategi og kreativitet, sier Sindre Beyer.

– Selv om det kan være utfordrende å bygge opp kapasitetene, er det å skape god samhandling den største utfordringen. Hos TRY har vi jobbet med dette i nesten ti år, og vi ser at markedet også beveger seg i denne retningen. 

Neste fase er å vokse videre, jobbe enda bedre på tvers av fagmiljøene og få kundene til å se TRY som den fremste vekstpartneren fordi vi kombinerer strategi, teknologi og kreativitet på en unik måte. 

Det er store sko å fylle å ta over en av jobbene til Kjetil Try, men heldigvis skal han være sterkt til stede i mange år til, avslutter Sindre Beyer.

New call-to-action