Donald Trumps straffetoll har sendt sjokkbølger gjennom internasjonal handel og næringsliv. Som særlig avhengig av effektiv internasjonal handel, står Norge i en sårbar posisjon. Konsekvensene for oss kan bli spesielt omfattende dersom det blir en handelskrig mellom EU og USA.
Som et europeisk land utenfor EU, hvordan skal Norge navigere i dette komplekse landskapet? Hva er de ferskeste analysene fra ekspertene i Brussel?
Dato: Torsdag, 13. februar
Tid: 08.30–10.00 (frokost og mingling fra kl 8)
Sted: TRY sine lokaler i Øvre Slottsgate 11, 4.etasje
Agenda:
-
EUs sannsynlige mottiltak og hvilke strategier bør Norge vurdere
Sebastian Remøy, partner i Kreab Brussel.
-
Verdens vareflyt, hvem sitter igjen med pengene?
Gard Rystad, CEO i Economic Mind.
-
Panelsamtale ledet av Camilla Ryste, Seniorrådgiver og partner i TRY.
- Håkon Haugli, administrerende direktør i Innovasjon Norge.
- Oda Sletnes, partner i Kreab.
- Kristian Skard, seniorrådgiver og partner i TRY.
- Håkon Haugli, administrerende direktør i Innovasjon Norge.
Påmelding her.
I årets første MorgenRåd møter du:
Håkon Haugli
Administrerende direktør i Innovasjon Norge
Med sin omfattende erfaring fra næringspolitikk og innovasjon vil Haugli belyse hvordan norske bedrifter kan forberede seg på og tilpasse seg den nye handelspolitiske virkeligheten.
Oda Sletnes
Partner i Kreab
Tidligere leder for EFTAs EUs overvåkningsorgan ESA og Norges ambassadør til EU og EFTA-domstolen, med dyp innsikt i Norges forhold til EU.
Sebastian Remøy
Partner of Global head of Public Affairs i Kreab
Remøy vil innlede MorgenRåd med sin analyse av EUs sannsynlige mottiltak og hvilke strategier Norge bør vurdere.
Gard Rystad
Medgründer og daglig leder i Economic Mind
Tidligere junior partner i McKinsey, og i 2025 presentert på Kapitals liste “40 under 40”. Rystad vil vise en forenklet oversikt over flyt av verdens varer og tjenester, hvor pengene våre går, og hvem som sitter igjen med dem.
Påmelding her.
Arrangementet er et samarbeid med:
Podkast: Alt vi kan
Det er mange fagområder, termer og temaer i bransjen vår, og i denne podkasten skal vi forklare minst 100 av dem. I episodene får du høre eksperter fra TRY-huset som snakker om det de kan aller best.
I TRY bruker vi den for onboarding og deling på tvers, men håper du også får nytte av den.