Utfordringen

Volkswagen Nyttekjøretøy ventet på nyheten ID. Buzz Cargo, og hadde ingen eksisterende modeller de kunne promotere eller utlevere. Mens de ventet på bilnyheten, hadde de et behov for å kommunisere med kundene sine for å holde dem varme og fremstå som attraktiv blant potensielle kunder.

Gitt denne situasjonen var det viktig at posisjonen som Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul, ble vedlikeholdt og forsterket.

Løsningen

Løsningen ble et prosjekt som lot oss snakke om alle gode grunner til å velge Volkswagen Nyttekjøretøy, uten å nevne en eneste bil. Das Chair tar med seg det beste av teknologi og kjøregenskaper fra Volkswagen inn i kontorlandskapet, slik at alle uheldige stakkarer som ikke jobber i en Volkswagen kan få følelsen av hvordan det er. Det handlet selvfølgelig mest om å snakke om alt bilene tilbyr på en måte som vekket oppmerksomhet, og samtidig gjøre målgruppen stolt av å kjøre varebil ved å gjøre narr av en yrkesgruppe de aldri ville byttet plass med.

Stolen ble lansert som en hvilken som helst annen bilnyhet: TV-reklame, utendørs-boards, radio og i alskens digitale kanaler. Alt ledet folk til en produktside som snakket om alle stolens egenskaper, som alle var høyst reelle egenskaper i varebilene til Volkswagen.

 

Resultat

Kampanjen resulterte i videoinnslag og artikler i relevante kanaler som TV2 Broom, SupercarBlondie, Motor1, Automotorsport og mange andre bilmedier. I tillegg nådde den ut bredt med saker i medier som CNN, Yahoo, FOX, Forbes, Daily Mail, Independent og The Verge. Til sammen nådde kampanjen ut til over 400 millioner mennesker.