
Ny merkearkitektur, visuell identitet og nettside
- Kunde Kode
- Prosjekt Ny merkearkitektur og visuell identitet
- År 2022-2023
Leveranse
Kode er et av Nordens største museum for kunst, kunsthåndverk, design og musikk. Bergensmuseet rommer et stort spenn, fra det klassiske og storslåtte, til det progressive og nære.
Utfordring
Museets målgruppe er bred; det spenner fra barnehagegrupper til kunstkjennere, befolkningen i Bergen, samt de mange tilreisende turistene som kommer innom byen.
Kodes mange lokasjoner og kunstnerhjem har lenge skapt forvirring. Merkearkitekturen har vært utydelig og det visuelle har blitt løst ulikt. For de besøkende var det uklart hva som er en del av Kode, og hva som ikke er det.
Løsning
Kode fikk en oppdatert visuell identitet med et nytt visuelt grep å spille på, som tydeliggjorde de ulike avsenderne og byggene.
Med utgangspunkt i firelinjede noteark, har den nye visuelle identiteten fått sin egne ekspressive rytme. Elementer, tekst og bilde justeres etter notene, og danser bortover flatene.
Motion tar grepet videre, og elementene justeres og omrokkeres til nye plasser og størrelser. Kode er et sted i bevegelse; selv om noe av kunsten alltid vil være der, blir de konstant tolket om og satt sammen i nye settinger og tema. Vi utviklet også nye nettsider der bevegelsen blant annet tas ut i måten det kan scrolles på.
Kontaktpersoner
-
Tonje Jæger
TRY Design
Leder
tonje@try.no
+47 911 29 219
-
Kaare Øystein Trædal
TRY Dig
CCO