Sven Jensen Konsulent, TRY Reklame
Siden 2011 har Jensen vært Key Account, partner og rådgiver i TRY, både innenfor strategisk merkevarebygging, reklame og digital kommunikasjon, med oppdrag både i Norge og internasjonalt. Han har jobbet som kundeansvarlig rådgiver innenfor disse områdene for noen av byråets største kunder som Equinor, SATS, Norges Sjømatråd, Reitan Convenience, Jotun, Jordan, Norges Røde Kors, Lofoten, Karo Pharma, Ringnes, Statens vegvesen og Sweco.
Sven Jensen er utdannet økonom og markedsfører fra University of Bridgeport (CT), Hariot-Watt University (UK) og har senere vært på etterutdannelses-kurs på University of California, Berkeley. Jensen har bakgrunn som programansvarlig for SAS EuroBonus (1992-1997) og senere som rådgiver i ulike byråer som DMB&B, Dinamo og Leo Burnett, inklusive to år som leder for oppstarten av Leo Burnetts digitale satsning i Midt-Østen (2001-2003). Byrået er i dag er en av regionens største digitale byråer. Senere, frem til han startet i TRY, var han ansatt som VP Sales i Nordic Choice Hotels i en periode som selskapet opplevde en betydelig vekst og lønnsomhet (2006-2010).