image

Pelle Stensson Daglig leder, TRY Schjærven Media

+47 982 35 904

pelle@tsmedia.no

Pelle er strategisk rådgiver og daglig leder i TRY Schjerven Media, og har over 20 års erfaring med forretningsutvikling, merkevareutvikling, markedsføringsstrategier og kommunikasjonsrådgivning for både store internasjonale og lokale merkevarer. Han har også holdt en rekke foredrag om hva som skal til for å lykkes med merkevarebygging, markedsinvesteringer og utvikling av konsepter. Pelle er resultatorientert, og liker å jobbe tett med kunder. Det er viktig for å skape virkelig verdi for våre kunder, samtidig som det setter store krav til egen utvikling for å være relevant til enhver tid.


Gjennom mange år som leder for både kunder, fagområder, byråer og store konsern har Pelle brukt mye tid på å utvikle struktur, kolleger og daglig arbeidsflyt for å tilfredsstille dyktige og krevende kunder på en best mulig måte.


Pelle har solid kundeerfaring og har selv fungert som både strategisk rådgiver og kundeansvarlig for mange velkjente merkenavn som f.eks NorgesGruppen (Kiwi, Meny, Spar, Joker, Evergood, Ali Kaffe m.fl), Elkjøp, Maxbo, BI, SATS, Coca Cola, Mercedes-Benz, Peugeot, KIA, Plantasjen, Nestle, VG, Nike, Volkswagen, Audi, Interoptik, Libris, Nille m.fl.


I kundearbeidet drives Pelle av god innsikt, fremtidsrettete strategivalg, effektdokumentasjon og tett samarbeid med kunden. Som leder er Pelle svært opptatt av å skape et godt lag gjennom engasjement, utvikling og nærhet til kolleger, samt en god grunnstruktur med tilhørende flyt og fleksibilitet i hele organisasjonen.


Pelle startet karrieren på idrettsbanen, men beveget seg etterhvert over i byråbransjen. Han var Kundedirektør og Strategisk Direktør i MEC (Nå Wavemaker) før han var Administrerende Direktør i Carat i 5 år. Deretter var han leder for byråvirksomheten (Agency President) i Dentsu Norge i 4 år. Pelle kommer sist fra Oceans Norge, der han har vært leder for byråvirksomheten i konsernet.


Han er utdannet ved Handelshøyskolen BI, med spesialisering i strategi/ledelse og internasjonal markedsføring. I tillegg har Pelle gjennomgått Solstrands Ledelsesprogram i regi av AFF.