Norunn Schjerven Kreatør, TRY Råd
Norunn er utdannet tekstforfatter. Hun er idésterk og scorer høyt på kreativitet. Hun jobber til daglig i team med Håvard Nærdal og har jobbet sammen med han i over seks år. Norunn og Håvard er et team med lang erfaring og et veldig godt samarbeid.
Norunn har bakgrunn fra både kommunikasjonsbransjen og den mer redaksjonelle delen av bransjen, som NRK TV og radio. En god kombinasjon av erfaringer som styrker henne i jobben som kommunikator. Norunn setter stor pris på god innsikt i jobbene hun gjør, fordi hun av erfaring vet hvor mye bedre og sannere innsikt gjør kommunikasjonen.
Norunn jobber i hovedsak med konseptutvikling, merkevarebygging, B2B og massekommunikasjon. Allikevel har det siste året bydd på mye employer branding, og akkurat nå er EB viktigere enn noensinne. Jobben med å skape stolthet innad i bedriften samtidig som man skiller seg ut og skaper nysgjerrighet er utfordrende, men samtidig ekstremt spennende. Vi tenker at corporate branding er like mye employer branding på et eller annet nivå. Kommuniserer vi stolthet rundt selskapet, skaper vi også stolthet blant ansatte. Hva gjør at de ansatte liker å fortelle utad hvor de jobber? Hva er viktig for potensielle nye arbeidstakere og studenter? Hva tenker de, og hva er de ute etter? Det er viktigere enn noensinne å treffe godt ute i markedet.
Opp gjennom arbeidslivet har Norunn bygget seg opp en solid erfaring. De siste årene har kundene blant annet bestått av DNV, Helsedirektoratet, Kongsberg Digital, Nasjonalforeningen for folkehelsen, NRC Group, NAV, Crayon og Gyldendal. Hun har sittet i juryen i Gullblyanten for Radio, og veiledet ved Westerdals Reklameskole. Norunn har i tillegg vunnet flere priser og gitt ut fire bøker og flere tegneseriealbum.