Digital års- eller bærekraftsrapport?

Digital, modulbasert løsning
Rapporter havner ofte i en skuff, til tross for at det legges ned mye arbeid i å utvikle dem. Hvorfor ikke gjøre rapportene mer engasjerende og tilgjengelig for alle som vil lese, når og hvor de vil?
Vi har laget en modulbasert løsning, som gjør det enkelt og effektivt å sette opp digitale rapporter med god historiefortelling. Rapporten settes opp i tråd med organisasjonens visuelle stil og med egen dedikert URL. Overgangen til løsningen vil sømløst knyttes sammen med egeneksisterende kanaler. Løsningen gir også rom for spesialtilpasning, videreutvikling og interaksjon som kan løfte rapporten til din bedrift til nye høyder.

– Vi er veldig stolte av vår bærekraftsrapport for 2022, og har fått mye skryt både internt og eksternt. Det toppet seg med denne tilbakemeldingen fra byrået som bistår oss med ESG-innhold: «The NRC Group report is by far and away one of the best designed reports I have ever seen. The online version of the report is unmatched anywhere».
Lene Engebretsen
Head og Communications and Sustainability - NRC Group ASA.
Her kan du se et eksempel på hvordan en digital bærekraftsrapport ser ut for vår kunde NRC Group: Se rapporten.
Bruk rapporten som kommunikasjonskanal
I tillegg til å oppfylle de formelle kravene for årsberetninger og regnskap, bør en god årsrapport brukes til å fortelle en bredere historie om selskapet. En digital løsning gir mulighet til å fremstille innhold som nøkkeltall, fremtidsutsikter og økonomisk stilling på en tilgjengelig og levende måte.
Brukt riktig er årsrapporten (og andre rapporter selskapet må gi ut) en anledning til å fortelle historiene om menneskene, tjenestene, produktene og selskapets bidrag til samfunnet. Del gjerne også selskapets milepæler og suksesser, samt eventuelle utfordringer og læringer. Slik blir årsrapporten mer fengende, og hjelper leseren å forstå selskapet på en dypere måte. Med en digital løsning kan du dele enkeltseksjoner og hovedbudskap i andre kanaler for størst mulig kommunikasjonskraft.


Virkemidler vi kjenner fra digital historiefortelling
Med et digitalt format kan vi bruke visuelle elementer som bilder, animasjon, illustrasjoner, infografikk og videoklipp til å støtte historiefortellingen i rapporteringen. Det gjør materien langt lettere å gå inn i, også for de som ikke sitter tettest på økonomien. Gjennom å visualisere og forenkle informasjonen kan vi også hjelpe leseren med å forstå. Det responsive designet gjør rapporten brukervennlig på tvers av flater.
Med en digital løsning kan også designet gjenbrukes og tilpasses med oppdatert innhold, og gjøre det fremtidige arbeidet med rapportering mer effektivt og strømlinjeformet.
Kontakt oss
For mer informasjon om rådgiving, design, innholdsproduksjon eller utvikling av en tilpasset digital års- eller bærekraftsrapport for din bedrift eller organisasjon, ta kontakt med maiken@try.no eller fyll ut skjemaet.
Fyll ut skjema her