Frokostseminar - Hvordan få de unges oppmerksomhet i 2025?

Skrevet av TRY
Publisert
Tema
290823-SSO-231 (1)

Å være synlig og komme på radaren til riktig målgruppe er en krevende øvelse i 2025. Det er også en øvelse som stadig endrer seg – i takt med folks endrede vaner og medias stadige utvikling. 

 

Og ingenting er så krevende som å faktisk engasjere de unge. 

 

Tallene er tydelige: Nordmenn bruker nå hele 249 minutter daglig på internett, og 94 % av befolkningen er online hver dag. Samtidig har papiravislesningen stupt fra 84 % i 1991 til kun 17 % i 2023. Nå lager mediehusene podcaster, TV-serier og nyheter i TikTok-format, som ofte er det eneste stedet der unge konsumerer sine nyheter. 

  

Så hva skal til for å få oppmerksomhet i 2025? 

  

Bli med på frokostseminar 27. mai og få svaret fra de som jobber med dette hver eneste dag: redaksjonelt, i sosiale medier og med PR-perspektivet på. 

 

På dette frokostmøtet får du: 

 

  • Innsikt i hvordan Adresseavisen jobber for å nå de unge, og hva redaksjonen ser etter i en god sak. 

  • Oversikt over medielandskapet slik det ser ut akkurat nå, og oppskriften på å skape oppmerksomhet på tvers av så mange kanaler. 

  • Tips og triks fra PR-rådgiveren om hvordan du bryter gjennom for å få fortjent omtale i 2025 


Dato: Tirsdag, 27. mai 

Tid: 09:00–10.00 (dørene åpner 08:30) 

Sted: Ferjemannsveien 10 – Adressahuset 

 

Påmelding her.

 

 

PROGRAM: 

 

Velkommen og intro
Kristin Norli TRY Trondheim
 

 

  • I sosiale medier: Slik fanger du de unges oppmerksomhet 
    Ole-Jacob Steen-Hansen, digital kreatør i TRY 

 

  • Redaksjonelt sett: Slik jobber Adressa for å nå de unge
    Line Pevik ansvarlig for Adresseavisens redaksjonelle Ung-satsing. 

 

  • Kommer vi på? Hvordan få fortjent omtale i dagens medievirkelighet
    Thea Rustad – fagleder for PR i TRY 

 

  

DISSE FÅR DU MØTE: 

Artboard 35 (1)-kopi

 

Line Pevik er leder for Adresseavisens ungsatsning Trdby, som lager redaksjonelt spisset innhold for og om unge i Trondheim. I tillegg er hun ansvarlig for Adresseavisens nyhetsformidling i de sosiale kanalene utenfor moderskipet adressa.no  

 

Ole-Jacob Steen-Hansen er digital kreatør i TRY. Med lange erfaring fra idéarbeid og historiefortelling fra både reklame og TV, er han spesialist på hvordan å nå unge målgrupper med engasjerende innhold. Å treffe de unge på digitale flater er ingen enkel sak, men Ole-Jacob deler konkrete tips og triks som kan løfte innholdet ditt og hjelpe deg å nå målgruppen. 

 

Thea Rustad er fagleder for PR i TRY Råd, og har lang erfaring og innsikt i hvordan medievirkeligheten har endret seg de siste årene og hva som kreves for å nå igjennom. Thea jobber hele tiden – strategisk og kreativt – med å finne de unike historiene som faktisk treffer dagens redaksjoner i et fragmentert medielandskap. 

 

Påmelding her.

Podkast: Alt vi kan

Det er mange fagområder, termer og temaer i bransjen vår, og i denne podkasten skal vi forklare minst 100 av dem. I episodene får du høre eksperter fra TRY-huset som snakker om det de kan aller best. 

I TRY bruker vi den for onboarding og deling på tvers, men håper du også får nytte av den.